IKLAN

Isnin, 2 April 2012

Album Terbaru Maher Zain akan Lebih Universal



Maher Zain, penyanyi yang berasal dari Sweden ini melancarkan album keduanya yang berjudul "Forgive Me". Ia berharap album kedua ini berjaya seperti album pertamanya. 

"Alhamdulillah, i'm done," ujarnya dalam sidang akhbar di Jakarta, Isnin. Maher mengaku merasa lega album keduanya ini telah selesai pengeluarannya. Penyanyi berdarah Lebanon ini memerlukan masa satu tahun untuk menyelesaikan album yang mengandungi 14 lagu, dua diantaranya dinyanyikan dalam Bahasa Indonesia. 

"Album ini mengalami banyak perkembangan dari album pertama. Tentunya lebih berkualiti dan elemen pengeluaran ditambah, alat muziknya juga bertambah," katanya dipetik Antara . Maher mengungkapkan single pertama dalam album ini berjudul "Number One For Me" bercerita tentang ibu. Bagi Maher, ibu adalah orang nombor satu yang sangat dihormati dan dikagumi.


"Melalui lagu ini saya ingin menyampaikan mesej universal, bahawa kita mempunyai satu ibu. Orang yang selalu menjadi nombor satu. Orang yang selalu menyokong kita dan sangat pemaaf," katanya. Peter Hendarwin Sony Muzik Entertainment Indonesia berharap album kedua Maher Zain ini boleh diterima awam dan penjualannya melampaui rekod dari album pertama.


"Penjualan CD, DVD, dan RBT lagu Maher Zain dalam album pertama meraih pensijilan 20 kali platinum, kami berharap tahun ini dengan album barunya boleh mencapai lebih tinggi lagi, "katanya. Lebih universal Sebelumnya siaran akhbar Sony Music Entertainment Indonesia menyebutkan Maher Zain menghadirkan karya lagu berirama pop dengan mesej positif yang lebih universal, tidak hanya boleh dinikmati umat Islam saja. 


Dengan tema yang universal ini, Maher berharap akan lebih banyak orang yang menerima mesej-mesej positif dalam lagu-lagunya. Managing Director Sony Music Entertainment Indonesia, Toto Widjojo mendedahkan Maher Zain adalah penyanyi yang telah membawa harum dunia lagu pop Muslim di dunia. Album perdananya yang berjudul 'Thank You Allah' mencatat prestasi sebagai album antarabangsa terlaris sepanjang 2011 dengan pensijilan 20 kali Platinum. 


"Di Indonesia, kehadirannya juga diterima secara meluas oleh masyarakat," katanya. Buktinya, Maher Zain tercatat sebagai artis antarabangsa dengan penjualan album terbanyak pada 2011 di Indonesia. Dalam Album "Forgive Me", Maher akan menghadirkan 14 lagu. Dua lagu diantaranya berbahasa Indonesia dan dalam salah satu lagunya Maher menghadirkan suara bayinya.


Selain promosi album baru, Maher juga akan membintangi sebuah siri TV berjudul "Insha Allah - Find My Way".Siri TV ini merupakan kerjasama Sony Music Entertainment Indonesia dengan DNA Production .Rencananya siri ini akan ditayangkan pada Ramadhan tahun ini di salah satu stesen TV swasta. *


diterjemah dari www.hidayatullah.com


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Daftar Tambah Visitors

Free advertising

Entri Mereka Juga Menarik

Geng Baik