Ahad, 1 Mac 2020

Dugaan

Lumrah hidup manusia tidak akan dapat lari daripada diuji. Begitu juga aku, lepas satu, satu musibah menimpa. Tidak la terlalu rumit, cuma terkesan juga dalam hati bilamana datangnya masalah, buat aku terfikir-fikir apa salah dan dosa aku, redha dengan apa yang datang, masa ni la baru nak rajin solat taubat. Betul la kata para agamawan, kalau kita tidak diuji kita leka dengan kehidupan dan lena dalam mimpi yang berpanjangan.

Serius, aku kalau terima sesuatu musibah aku akan fikir apa salah yang aku buat, duit untuk emak aku da bagi, hubungan dengan orang biasa-biasa je. Solat-solat sunat hanya dhuha aku tak dapat nak buat bila di office baru, jauh suraunya, dalam ruang pejabat tak disediakan ruang khas untuk surau.

Sedari kehilangan telefon kemarin, aku ambil masa untuk menggantikannya. Alhamdulillah sekarang da ada yang baru dan aku aktifkan no lama khas untuk kerja dan kawan-kawan baru di pejabat baru, no yang hilang akan aku aktifkan untuk coustemer kek batik.

Dalam masa tu, aku menempah langsir untuk persiapan raya nanti, mana nak tahu phone nak hilang. Jadi kos untuk langsir sememangnya wajib ada. Tapi masih tak ambil lagi. Hampir separuh no phone kawan-kawan hilang. Tak pe la aku pun sakit hati dengan orang-orang yang perasan bagus.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SESEDAP RASA