Majlis Syariah

  • Majlis Penasihat Syariah (MPS) – Merupakan suatu badan yang ditubuhkan bagi memastikan segala operasi takaful adalah mengikut 100% syariah dan tidak sama sekali terjerumus dengan sebarang operasi pelaburan dan kaedah bayaran pampasan yang tidak mengikut kaedah yang digariskan oleh syarak.
  • MPS dianggotai oleh pakar-pakar ekonomi yang berkemaharian dari segi aspek kewangan Islam dan mendapat pengiktirafan dari Bank Negara Malaysia.Peranan utama MPS adalah memastikan semua urusan pengendalian dana takaful agar ia dilaburkan dalam instrumen yang diharuskan syariah sahaja.
  • Dengan adanya MPS, para pelanggan takaful tidak perlu risau dengan bentuk operasi pelaburan syarikat kerana segala wang caruman anda tidak akan sama sekali dilaburkan ke tempat-tempat yang dilarang syarak, ( contoh : syarikat arak, judi dan juga pelaburan yang berisiko tinggi)
Berikut adalah ahli-ahli MPS Etiqa Maybank Takaful sekarang ini


 
Jika ingin tahu lebih lanjut, sila isikan maklumat diri anda yang saya paparkan di halaman bawah  page ini. Sila scroll down dan isikan maklumat diri anda. Saya hanya akan berhubung dengan mereka yang benar-benar berminat sahaja.


Isikan borang di bawah untuk dapatkan konsultasi secara PERCUMA

Name:
No Phone :
Tarikh lahir anda :
Lokasi Anda :
Mesej Pesanan :

Put a website form like this on your site.