E-Mail: lippikmkk@gmail.com

13 Mei 2009

Kecil tapi kukuh



MEMAHAMI keperluan golongan profesional, pengeluar produk teknologi, HP memperkenalkan portfolio baru untuk komputer HP Mini dengan tawaran pengalaman pengkomputeran terbaik menerusi saiznya yang kecil dan mudah alih.

Dengan mengetengahkan ciri-ciri menarik, HP Mini 2140 disempurnakan dengan bingkai aluminium yang berkilat, kukuh serta ringan iaitu hanya 1.19 kilogram (kg).

Komputer riba itu turut didatangkan dengan skrin LED diagonal HP Illumi-Lite tahan calar yang bersaiz 10.1 inci selain mempunyai papan kekunci QWERTY mesra pengguna serta pilihan cakera keras berkapasiti tinggi 80 gigabit (GB).

Selain kelebihan dari segi kekukuhan dan rekaannya, produk pengkomputeran terbaru ini turut diintegrasikan bersama fungsi inovatif untuk kegunaan di mana-mana sahaja.

HP Mini 2140 digerakkan secara produktif oleh pemproses Intel Atom yang mempunyai kelebihan untuk fungsi penyejuk, menjimatkan tenaga serta memperbaiki jangka hayat bateri.

Rekaan sofistikatednya juga membenarkan pengguna melayari Internet menerusi teknologi wayarles seperti Wi-Fi dan WLAN serta sambungan Bluetooth 2.0.

Di samping itu, ia turut dilengkapi dengan kamera web VGA binaan dalam untuk kemudahan aktiviti merakam imej, persidangan video dan juga mesej pantas melalui video.

Aksesori yang ditampilkan bersama model berkenaan pula adalah termasuk stesen pelabuh USB, pembesar suara audio USB mudah alih dan pemacu cakera optik untuk menulis dan membaca dalam format cakera padat (CD) dan cakera video digital (DVD).

HP Mini 2140 kini boleh diperolehi dengan tawaran harga RM1,699 untuk sistem operasi Windows XP Home dan RM2,299 untuk Windows XP Professional.

Sumber: Utusan Malaysia

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pelan Lokasi Ke Institut Kemahiran MARA Kota Kinabalu

Pelan Lokasi Ke Institut Kemahiran MARA Kota Kinabalu