Ahad, 7 April 2013

MUNGKIN KALI INI...INSYAALLAH BANYAK TERBENAM2....

UMNO Johor Mau Benamkan Karier Politik Ghani Othman Ditangan Lim Kit Siang!!!!!!
Posted on Sunday, April 07 @ 12:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh Juragan

Oleh Omak Kau!!!
Kini permainan politik dari kalangan pihak tertentu yang mau bunuh karier politik Datuk Ghani Othman sudah mula terungkai.

Cara paling licik ialah syorkan beliau bertanding di Parlimen Gelang Patah lawan dengan Pengerusi DAP, YB Lim Kit Siang.

Sudah menjadi rahsia terbuka dan umum betapa Ghani Othman kini bukanlah seorang pemimpin UMNO yang disenangi dan mendapat sokongan padu dari kalangan UMNO Johor sendiri.



Ghani Othman dilihat masih berdegil dan tidak mau menerima betapa beliau kini sudah mula dipinggirkan oleh ahli-ahli dan penyokong UMNO sendiri...Rakyat kebanyakkan jangan ceritalah....Masih berkeras kepala mau juga bertanding pada PRU 13 ini.

Jadi cara mudah untuk bunuh karier politiknya ialah provok agar dia sanggup dan berani bertempur dengan Lim Kit Siang.. sekali gus dikira strategi serampang dua mata.. Dibenarkan dia bertanding dalam masa yang sama pastikan dia tersungkur bila bertempur.

Killing two birds with one stone!!!!..Win win situation...Rakyat untung para pemimpin UMNO Johor lega hati.

Sumber: omakkau.blogspot.com


  Ibrahim Ali akan dedah rahsia Pakatan Rakyat yang mengejutkan
Posted on Sunday, April 07 @ 11:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh Juragan

Oleh: setisab

"Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Datuk Ibrahim Ali
Datuk Ibrahim Ali akan dedahkan dua rahsia penting:

1- Kenapa KATAK bunyi ^ong ^^ ong ^^^ong....
2- Kenapa KATAK keluar lendir bila melompat.

Dua 'rahsia' yang boleh 'mengejutkan' rakyat Malaysia akan didedahkan Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Datuk Ibrahim Ali selepas hari penamaan calon pilihan raya umum ke-13.

Katanya rahsia tentang pemilikan aset pemimpin pembangkang tertentu dan tentang kerjasama antara parti-parti pembangkang itu, boleh menggugat keyakinan para penyokong terhadap parti pembangkang.

"Saya mempunyai maklumat tentang dua rahsia ini iaitu berhubung masalah kerjasama antara PAS, DAP dan PKR serta maklumat tentang pemimpin tertentu yang menguasai aset tertentu dalam pakatan pembangkang tetapi tidak boleh didedahkan sekarang...dua perkara itu juga dijangka mampu mengejutkan rakyat Malaysia.

"Saya akan serahkan maklumat itu kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mungkin pada malam esok dan terpulang pada beliau (Perdana Menteri) sama ada akan mendedahkannya atau tidak.

"Namun saya sendiri akan mendedahkannya sekiranya beliau tidak berbuat demikian. Saya berani pikul tanggungjawab itu," katanya kepada pemberita di Kuala Lumpur.

Pakatan Rakyat mempunyai lebih ramai calon Melayu berbanding BN

Beliau sebelum itu membuat laporan polis berhubung kewujudan akaun Facebook palsu yang menggunakan namanya untuk menghantar berita-berita tidak benar mengenainya di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi di Kuala Lumpur, hari ini.

Ibrahim juga mengesahkan bahawa beliau akan bertanding mempertahankan kerusi Parlimen Pasir Mas, Kelantan, namun masih merahsiakan nama parti politik yang akan diwakilinya.

Beliau berkeyakinan tinggi Barisan Nasional (BN) dapat menubuhkan kerajaan di Kelantan kerana pemerintahan PAS selama 23 tahun tidak menunjukkan prestasi yang baik.

Ibrahim juga yakin rakyat Kelantan yang berada di Selangor dan Kuala Lumpur sudah dapat menentukan kepimpinan yang bakal dipilih untuk mentadbir Kelantan di masa akan datang.

Berhubung laporan polis yang dibuatnya petang ini, Ibrahim menggesa pihak polis mengambil tindakan sewajarnya dan seterusnya merujuk kes itu kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) bagi mengenal pasti dalang yang bertanggungjawab.

"Tindakan ini dilihat cuba untuk mensabotaj saya... saya buat laporan ini bagi melindungi diri saya sebab macam-macam perkara boleh dikeluarkan dalam akaun ini dan mungkin boleh mengelirukan orang ramai memandangkan pilihan raya sudah hampir," katanya.

- Bernama"


 Sinar Harian & Utusan menipu angka kehadiran di Stadium Bukit Jalil
Posted on Sunday, April 07 @ 11:06:18 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjualCendol

Oleh WTKO

Sinar Harian melalui berita rasminya menyebut majlis pelancaran manifesto BN dihadiri lebih 50,000 penyokong BN termasuk barisan pemimpin parti-parti komponen BN yang berdiri bersama Pengerusi BN di atas pentas.

Berita yang sama juga disebut dalam Utusan Malaysia kononnya 50,000 penyokong hadir sedangkan mengikut en.wikipedia.org stadium itu hanya mampu menampung 16,000 orang sahaja.

Sila rujuk
https://en.wikipedia.org/wiki/Putra_Indoor_Stadium

Katakanlah tambah 5000 - 6000 orang lagi di tengah stadium baru boleh memmuat 22,000 orang sahaja.

50,000 suatu angka yang keterlaluan. Kalau nak menipu pun biarlah ada logik akal.

Kalau Utusan menipu itu kita rasa taklah kisah, memang tabiat semulajadi utusan suka  buat lawak apa tah lagi hampir pilihan raya.

Yang menyedihkan SINAR HARIAN juga mengikut tabiat buruk utusan.

Paling malang SINAR HARIAN mengubah berita daripada BERNAMA, sedangkan dalam berita rasmi bernama menyatakan 16,000.

Perbuatan ini bukan sahaja mencemarkan SINAR HARIAN malah juga membuatkan seolah-olah BERNAMA juga menipu. Pihak BERNAMA patut mengambil tindakan kepada SINAR HARIAN dalam hal ini.



Sila rujuk di sini untuk berita asal BERNAMA
http://www.bernama.com/bernama/v7/bm/ge/newsgeneral.php?id=940139

Manakala SINAR HARIAN menipu menjadikan angka 16,000 kepada 50,000. Sila rujuk di sini
http://www.sinarharian.com.my/politik/najib-jelas-sebab-pilih-stadium-putra-lancar-manifesto-bn-1.147371


Sinar Harian pun nak jadi lidah syaitan macam Utusan juga. Saya minta orang yang bertanggungjawab dalam Sinar Harian menghukum orang yang membuat kerja onar dan jahat ini agar SINAR HARIAN boleh dipercayai

SINAR HARIAN telah merosakkan reputasinya sebagai sumber berita. Etika kewartawanan telah dicemari oleh sebahagian orang yang mengurus SINAR HARIAN atas dasar 'membesarkan tembolok'.

WARTAWAN dan MEREKA YANG TERBABIT DENGAN KEWARTAWAN harus memastikan UMNO @ BN hancur demi menjadikan dunia kewartawan mulia!!! 


Orang orang umno Kelantan susah hati
Posted on Sunday, April 07 @ 10:36:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh Juragan

Oleh: anaabdullah

"Mengapa pulak? Betulkah apa yang diberitakan itu, sedangkan puncuk kepimpinan negeri berusaha sedayapuaya untuk menumbangkan PAS di Kelantan. Malah diusahakan dengan pelbagai cara dan kaedah untuk menang.

Terutama sekali menerusi bantuan kewangan BRIM, TEKUN dan Amanah Akhtiar yang memainkan peranan yang sangat penting untuk meraih sokongan disamping JAPIM yang berperanan bahawa perpaduan Islam adalah segala galanya.

Penggunaan wang dicakapkan oleh Najib ketika membentangkan manifesto BN di Stadium tertutp Bukit Jalil bukan beli undi telah dapat di Buktikannya.

PRU 11, (2004) Kerajaan PAS Kelantan hampir hampir tumbang dek usaha membeli undi yang dilakukan umno/BN.

usaha itu dikesinambungkan secara besar besaran dan dapat dibukitkan dalam pilihanraya kecil Manek Urai, Kuala Kerai yang mana Calon PAS menang dengan majuriti 46 undi sahaja.DUN Galas Gua Musang juga pilihanraya kecil calon pas tewas mudah.

Memang orang orang umno Kelantan sudah susah hati. Maklum sahaja sepanjang negeri serambi Mekah ini di perintah PAS serba serbi mudah, termasuk mudah dapat projek. Lebih lebih lagi wang kerajaan pusat ditadbir PPP dibawah kuasa umno negeri.

Orang orang umno Kelantan susah hati kerana katanya kerajaan Kelantan yang diterajui PAS akan tumbang pada PRU 13 nanti.

Bagi Tan Sri Abdullah Ahmad tetap mengatakan BN tetap gagal menumbangkan Kelantan dalam tulisan terbaru yang bertajuk: Najib atau Anwar.

Bayangkan apabila ia menjadi reality, maka serba serbi yang mudah itu akan bertukar menjadi payah mendapat peluang untuk mendapat projek projek. Lebih lebih lagi wang kerajaan pusat akan dimasukkan dalam akauan wang yang disatukan.

Dan sememangnya selama ini orang orang umno Kelantan sangat senanghati apabila umno/BN Kalah di negeri Serambi Mekah kerana serba serbi menjadi mudah untuk mendapat peluang apabila projek kerajaan ditadbir oleh PPP."


 Gambar Yang Tidak Wajib Di Siar Dalam Media Perdana
Posted on Sunday, April 07 @ 11:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh Juragan

Oleh: abuluqman

"
semangat orang muda kita yang menuntut luar negara, katanya gambar ini di ambil di atas bukit Nabi Musa (Mount Sinai)

PAS UNTUK SEMUA !! ♥ ♥ ♥ ♥

Kemeriahan PRU13 Semakin Terasa... Pelakon Abu Bakar Omar Isytihar Sokong PAS & Akan Membantu Jentera Pilihanraya PAS Di Parlimen Titiwangsa...

#Zed Zaidi "Bengang" Tak Agak-Agak?... ::.kikiki.::

Ini Mendapatkan Berita Terkini/ Semasa KLIK SINI "



 PRU 13: Pimpinan Mesti Berhati-hati Beri Kenyataan
Posted on Sunday, April 07 @ 10:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh Juragan

Oleh Mutaligat

Pimpinan Pakatan Rakyat diingatkan supaya berhati-hati membuat kenyataan akhbar pada musim pilihanraya ini. Kita tahu pihak musuh memang menanti apa sahaja kenyataan yang boleh mereka spin dan putar bagi memberikan kelebihan kepada mereka.

Media pencacai memang diarahkan membuat provokasi semasa sidang media ataupun semasa bertemu secara adhoc dengan wartawan. Memang mereka diberi tugas untuk melakukan provokasi yang menyebabkan pimpinan kita tersilap membuat kenyataan. Malah lebih teruk kadang-kadang berita yang dikeluarkan jauh tersasar dari kenyataan sebenar. Apatah lagi kalau memang benar pemimpin kita tersasul.

Oleh itu diharapkan semua pimpinan supaya bersedia dengan provokasi-provokasi seperti ini. Kita mengharapkan pihak pimpinan supaya tidak melayan sebarang soalan-soalan yang nakal yang tidak berkaitan. Jangan nanti niat kita untuk menjawab persoalan yang timbul akhirnya menjadi 'backfire' kepada kita.

Sumber: mutaligat.blogspot.com


  Lebih banyak Bilik Gerakan Pakatan Rakyat di DUN Kota diaktifkan
Posted on Sunday, April 07 @ 09:30:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh Juragan

Oleh: amkns

"

Rembau 6 April 2013 – DUN Kota dalam Parlimen Rembau adalah antara DUN di Negeri Sembilan yang mempunyai paling banyak tempat mengundi atau UPU (Unit Peti Undi).

Sebanyak 15 UPU terdapat di DUN Kota iaitu Titian Bintangor, Kota, Selemak, Kg Kendong, Astana Raja, Kg Batu, Pekan Cengkau, Kg Bongek, Kg Pulau Mampat, Kg Penajis, Semerbok, Kg Gadong, Legong Ulu, Kg Chengkau Ulu dan Kg Sawah Raja

Ianya adalah merupakan satu tugasan yang sukar untuk jentera pilihanraya Pakatan Rakyat di DUN Kota untuk mempastikan semua Bilik Gerakan di 15 UPU ini aktif.

Walaubagaimana pun kehangatan PRU 13 telah merancakkan lagi semangat juang para petugas di DUN ini. Pada hari ini, dua Bilik Gerakan yang amat penting di DUN ini dengan pengundi yang hampir 2000 orang di setiap UPU telah berjaya diaktifkan berhampiran dengan pusat mengundi iaitu di Kg Kendong dan Kg Selemak berhampiran Sekolah Kebangsaan Kota di Kendong dan Sekolah Kebangsaan Salak Nama di Selemak.

Turut hadir dalam gotong royong di UPU Kg Kendong ialah Hj Ghazali Mohd Shom (Penyelaras PAS DUN Kota), Rozmal Malakan (Timbalan Yang Dipertua PAS Rembau) dan Izamri Med (Pengarah Pilihanraya PAS DUN Kota).

Gambar sekitar UPU Kendong dan Selemak di pas-n28-kota.blogspot.com"


 Adik Najib Menipu Duit Pekerja
Posted on Sunday, April 07 @ 09:02:05 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjualCendol

Oleh WTKO



Di Dungun beratus-ratus orang telah piket di hadapan Bangunan Bank CIMB Cawangan Dungun membantah kerana kenaikan gaji yang dijanjikan tidak ditunaikan.

Dalam piket selama dua jam bermula pukul 11 pagi, pekerja dari seluruh Semenanjung memegang kain rentang serta sepanduk yang menuntut pihak pengurusan CIMB lebih peka dengan kehendak dan keperluan mereka.



Setiausaha Agung Kesatuan Kebangsaan Pekerja Bank (NUBE) J. Solomon berkata piket itu bagi meluahkan rasa tidak puas hati terhadap CIMB yang tidak memberi hak kebebasan untuk pekerja menyuarakan pendapat.
  
"Pada masa ini, di CIMB Bank, pekerja diganggu, didiskriminasi dan didera secara literal, pekerja dinafikan kebebasan untuk menyuarakan pendapat," katanya kepada pemberita di sini hari ini.
  
Beliau juga mendakwa pihak CIMB tidak menjalankan tugas mereka sewajarnya dalam menunaikan Tanggungjawab Sosial Korporat (CSR).



 "Sebanyak 27 aduan pekerja tidak dapat diselesaikan setakat ini, pihak tertinggi CIMB Bank enggan menyelesaikan aduan di peringkat yang paling rendah," katanya.
 
Solomon berkata seramai 100 pekerja kontrak sementara yang berkala turut dinafikan jaminan pekerjaan dan hak untuk kehidupan lebih baik seperti di bawah kontrak tetap.
  
"Pekerja ini tertakluk kepada diskriminasi yang melampau," katanya.






Tiada ulasan: