Zikrullah

Buat Insan yang Amat Ku Sayang

Thursday, February 28, 2013

sapday to you...




Pabila terkenangkan sambutan hari lahir hati selalu dilanda sayu tetiba. namun dalam kesayuan itu tetap ade manisnya. dulu mase kechik-kechik selalu jer dapat adiah dari abang yaser. dia selalu ingat sebab tarikh lahir kitorang sama!note yang kat atas tu dialah yang tulis. kalo tak salah saya, mase tu umo saya baru form 3 kot..huhu.
haaa...cantik x kek saya?
special handmade neh....hehe
yang muffin tu tggal seketol jer, lagi 3 entah kemane.
starting nyer gini....di suatu pagi yang hening, saya bangun nak solat subuh. tetibe ade something atas sejadah yang terlipat tas katil. lame jugak saya teliti ntah ape mendenyer. punye lah kreatif hasil kraftangan adik saya neh. ade kombinasi straw ngan hanger plak tuh. tersengih-sengih saya bila dah dapat gambaran jelas objek tersebut. its look very nice noting HAPPY BIRTHDAY...sweet kan.hehe. lalu saya pun berbesar hati nak buat kek untuk meraikan ulangtahun yang ke 15 saya ney.(bukan umo sebenar...hehe) dan akhirnya berjaya jugak saya hidangkan untuk jamuan hari lahir yang xseberapa. seronok sangat dapat jamu mak abah n famly dengan air tangan sendiri. walaupun xsesedap kek buatan kedai tapi rasa bahagia mengatasi ketidaklazatan kek tersebut..haha. asalnyer kek pandan tu..tapi oleh kerana kek tersebut agak overcooked cket so saya cover dengan limpahan coklat cair yang melimpah-ruah supaya xla burok sangat kek saya. but overall stil nice rite? nak try? rase lah...hahaha

nak ikot....







pada suatu petang, mak ajak saya temankan dia pegi ke umah bakal besan kitorang. ada pulak yang sibok nak ikot..aduhai..nampak jer saya siap dengan tudung lagi kelam kabut dia cari tudung nak pakai...ish betuah betol budak kecik neh. lalu berlakulah aksi2 berikut...hehe zinniey...zinniey.
Hindarilah kami dari dosa besar ini Ya Allah,bantulah diri kami untuk menguatkan iman kami,sesungguhnya...."lelaki yang baik untuk perempuan yang baik"....ku harap kita sentiasa dlm redha-Nya..Ameen..