Sunday 15 September 2013

Madrasah Addinniah MEMBAWA QURBAN DAN AQIQAH KE BANGLADESH

Pada tahun ini Madrasah Addinniah akan membawa program Qurban ke Bangladesh. Pertimbangan ini dibuat kerana penduduk Islam disana rata-rata dibawah paras kemiskinan yang tegar malah bencana banjir yang menimpa negara tersebut memberi tamparan hebat dari segi pendapatan mereka. Walaubagaimana pun dalam keadaan program ini mendapat sambutan menggalakkan dimana pesanan melebihi 15 ekor, maka selebihnya akan diagihkan ke Kemboja.

Pihak Madrasah telah pun menghubungi kontak kita disana, Tuan Haji Mat Khir, salah seorang ahli Khairiah Madrasah ini yang berniaga di Dacca, untuk mendapatkan maklumat lanjut. Berdasarkan kepad maklumat beliau kita telah menetapkan harga untuk mereka yang akan menyertai program ini:

                     1. Lembu - RM330.00 untuk sebahgian Qurban/Aqiqah;
                     2. Kambing - RM530.00 untuk seekor.

Tempahan dibuka sehingga 10hb. Oktober 2013. Setiap peserta atau wakil perlu mengisi borang khas untuk akad niat korban yang boleh diminta dari Imam Nordin Sarji 019-263 8434.




Thursday 12 September 2013

Beberapa Ceramah Berkaitan SYIAH


Ustaz Mohd Aizam bin Masod (Seksyen Akidah, JAKIM)


Ustaz Abdullah bin Din 


Ustaz Ahmad Nasim bin Abdul Rauf 


Ustaz Mohd Asri bin Yusoff 


Dr Sulaiman Nordin 


Ustaz Farid Okbah 


Ustaz Dr. Fadlan Mohd Othman 


Ustaz Firanda Andirja


1.            Bahaya Syiah (06.06.2013)(Bhg.1)
      2.      Sejarah Berdarah Syiah Rafidhah (14.08.2013)(Bhg.1)

Tuesday 10 September 2013

BBC Documentary on The prophet Muhammad SAW


Dokumentari ini mengenai Seerah Rasullullah SAW yang diterbitkan oleh BBC Knowledge. Persembahannya amat baik dan mudah difaham.




Monday 2 September 2013

Gambar-gambar Sekitar Majlis BBQ Eidul-Fitr 01hb September 2013

Majlis yang ringkas bermula dengan solat zuhur berjamaah dan terus menjamah kambing bakar yang tersedia. Majlis itu dihadiri kira-kira 160 hadirin para kariah dan orang ramai yang mengetahui jamuan tahunan ini. Secara mengejut, Y.B Puan Zuraidah, ahli parlimen Ampang, juga turut hadir pada lewat zohor dan sama-sama berjamaah asar.

Dalam majlis yang diadakan dengan penuh berkat serta cuaca baik, para hadirin telah dihidangkan dengan menu utama kambing bakar 4 ekor( yang ditaja oleh Craven & Co ), hidanagan lain termasuk sup cendawan(disediakan oleh Pn. Rohani), mehun goreng(disediakan oleh Restoran Craven), me gorang(disediakan oleh En. Yusri) serta Frech loaf, tembikai, serta minuman botol yang disediakan oleh pihak Madrasah.

Pihak Madrasah mengucapkan setinggi terima kasih kepada para petugas yang menjayakan majlis ini dan kepada pihak yang menaja kambing dari Group Craven, serta sumbangan tunai dari Datuk Abdul Hamid Shawal serta para penyumbang yang lain.

InsyAllah, sekiranya ditakdirkan Allah SWT, majlis ini akan diadakan pada tahun hadapan.

Berikut ini gambar-gambar sekitar Majlis tersebut:

Gambar-gambar YB Pn. Zuraidah dan rombongan:




Para Musliamah menikmati hidangan mereka di bawah "palm tree"












Para Muslimin asyik dengan Kambing bakar "Round 1"





Merarau "Round 2" hampir habis