GENG KITO

Orang Nengok

February 25, 2015

Cara reload/topup menggunakan CIMB clicks

Assalamualaikum dan petang semua.

Lately, dapat tahu rupanya ramai newbie yang menggunakan CIMB clicks ni. Alhamdulillah. Hanya ‘Cliks’ sahaja boleh menjimatkan masa dan mempermudahkan urusan anda. Ye x? Wah! Kemain, macam keje dengan CIMB dah. Hahaha. Click click jugak. Haruslah ada amaun kat dalam tu. :p

Disebabkan dah ramai yang guna CIMB clicks ni, uols kena tahu salah satu fungsinya adalah dapat memudahkan urusan anda untuk reload/topup kredit anda. Heee. Dah tak payah nak kluar memalam semata2 nak cari topup ataupun mintak bantuan kawan anda. Kalau kawan okay, bolehlah kan. Kalau yang mulut boleh tahan tu, sebelum masuk tu kena sesampah la dulu sedas dua.

Proceed cara topup/reload kredit menggunakan CIMB clicks.

1)    Login seperti biasa. Masukkan username dan password anda serta pastikan Secure Word anda adalah betul dan tepat.

2)   Pilih menu “Topup” seperti yang ditunjukkan dalam gambar rajah di bawah.


3)   Skrin anda akan memaparkan seperti dalam gambar rajah di bawah. Masukkan maklumat yang diminta. Product type tu, pastinya “Mobile Reload”.


4)   Seterusnya, untuk ruangan “Buy”, pilihla korang nak yang mana. Celcom, Maxis, Digi smua ada. Amaun reload/topup tu ada dinyatakan tu.


5)   Bagi ruangan “Reload To”, masukkan nombor telefon yang anda ingin reload/topup. Klik ruangan “others” dan masukkan nombor tersebut.


6)   Ruangan “Amount” paling bawah tu akan auto keluar sebab korang dah pilih pada ruangan “Buy” tadi.

7)   Seterusnya klik “Submit”.

8)   Lastly, klik “Confirm”.


9)   Setel!

*Kalau ada yang minta TAC number tu, click request. TAC number akan dihantar ke telefon anda melalui sms. Bila dah dapat TAC number, masukkan number tersebut dan follow step 7-9.

Thanks for reading and make this entry as ur reference.

Wassalam

#AlfatihahTGNA
#Pray4mh370
#Alfatihahmh17
#Alfatihahqz8501





No comments:

Post a Comment

Pahlwan-pahlawan yang budiman, terima kasih!