Kalam Hikmah....

Hidup seperti pohon kayu yang lebat buahnya, tumbuh di tepi jalan, dilempar orang dengan batu, tetap dibalas dengan buah.

- Abu Bakar As-Siddiq







Selasa, 14 Jun 2011

jumpa kembali

Alhamdulillah...terasa lamanya tidak membuka blog ini..terasa rindu untuk menarikan jari-jari ini mencorekkan apa-apa saja kisah kehidupan manusia.  Banyak kisah yang memenuhi ruang fikiran untuk difikirkan serta diambil pengajaran dan teladan dalam kehidupan ini sepanjang cuti persekolahan. Kepenatan tidak terkira menanda kertas peperiksaan.  Penat otak dan badan menumpukan seluruh tenang menanda kertas peperiksaan.  Seperti biasa ada yang berjaya dan ada yang kecundang di tengah jalan.  Apapun, aku perlu lebih memberi sesuatu sentuhan kepada pelajar-pelajarku agar mereka lebih sedar untuk memikirkan masa depan mereka.  Aku sendiri perlu lebih berhikmah memberi tunjuk ajar agar mereka dapat sesuatu untuk terus menimba ilmu.
       Banyak peristiwa yang berlaku menjadikan aku lebih tabah dan sering mengingati betapa besarnya keagungan Tuhan.  Ya..Allah berilah aku kekuatan dan ketabahan menempuhi liku-liku hidup ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan