Halaman

Rabu, 21 Oktober 2009

~Ujian~

Assalamu'alaikum Warahmatullahi Wabarokatuh
Selawat dan salam atas junjungan mulia nabi Muhammad Sallahu'alaihiwassalam, kaum keluarga, para sahabat, para tabi' dan tabi'in..

Hari ni, kembali bekerja..Huargghhh..lepas ngaji td pagi, boleh pulak sambung lelap dengan tafsir2nye sekali..adess..teruk betul perangai..iskk..iskk..terencat betul rasa di hati nak menaikkan semula semangat ke sekolah setelah 4 hari bercuti,berjalan2 dan berangan..uhuk.."hepp...takmo memalas...syoohh...syohh..."kataku menghalau semangat jahat di dalam diri..
minggu ni, kira minggu kedua peperiksaan di sekolah.Minggu lepas, periksa paper agama,minggu ni paper akademik, sebabnyer paper dari JPWP lambat skek tiba, jadi proceed dulu ngan agama. Subjek KH dah lepas, dah siap me'rite' pun,math untuk 1 Qayyum pun dah nak habis tanda, tengah tunggu untuk paper science plak esok..paper last.. aduyaii...ni paling tak syok ni, paper last skalik, maksudnya saya la yang paling lambat akan dapat menanda kertas jawapan..huaarrgg...(serlahkan kecekapan anda -ayat nak sedapkan ati..)

26hb 10 ni, pelajar Y5 akan amik exam UPKK (Ujian Penilaian Kelas Kafa). dedolu, masa tahun 1995, saya juga mengambil exam ni,idakla susah mana pun, kehidupan seharian aje..
7hb 11 nnt,hari terbuka+pendaftaran pelajar baru dan lama untuk tahun 2010.disebabkan saya+kak zura guru kelas 6 Al-Khawarizmi, makanya saya tidak terlibat secara langsunguntuk Hari Terbuka. dan tadi, kak Tikah dah pesan awal2---> "Ada, nnt hari pendaftaran akak nak mintak tolong awak dan kak zura ye.sebabnya akak terlibat dengan kelas" pintanya..
"okies kak..nanti saya tengokkan eh sampai penin mata ni"jawabku lantas membuahkan tawa pada kak tikah n saya juga..mujur tak kena hempuk dengan kak tikah..uhuk..

21hb 11 nnt,Hari Anugerah 2009..hm..saya dapat bahagian protokol dan jemputan.Uhuk!Tugas yang boleh tahan beratnya memandangkan semuanya di saat akhir begini.. tapi takpe, saya akan memberikan kerjasama 200% pd partner saya,Rafiah dan unit2 lain amnya.."apa yang penting,Kerjasama"nyanyiku berulang kali sambil membaca n memikirkan perincian tugas..

dan, tetiba saya rasa macam kene panah petir...kebaboommm.....!!!!
"Tikah, disebabkan awak dalam sidang redaksi,boleh tak ummi nak tangkap gambar kelas n guru Jumaat ni, then letak dalam majalah.Jadi atikah buat majalahnya........."kata ummi
"erk,buat majalah eh..hmm... insyaAllah, tapi tak tebal macam skolah biasala mi,only a few pages like Monthly Buletin" jawabku..
-->nape terasa macam kene petir??? sebabnya, saya memang dah berkira2 dari awal untuk tidak mengaktifkan sidang redaksi ni.MEMANG dan takmo jalankan..tup tup... amik ko..hm, takpe demi Cahaya Ummi, insyaAllah. itulah 'Atikah, takmo prektikkan sepenuhnya lapang sebelum sempit..huuwaaaa......

dan penambahan dari perancangan yang sedia ada untuk anak2 tahun hadapan.. masyaAllah, macamana 'Atikah nak buat keputusan yang lebih penting dari semua tugasan ini... "ya Allah, berilah hamba petunjukMu,ilhamkan daku,kuatkan daku dengan bertahajjud kepadaMU... ameennn"





~~kembara mencari CINTA (T_T)~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

~May I Help u, or Can U help Me?~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~Siapa Saya~

Foto saya
semenyih, selangor darul ehsan, Malaysia
Servant of Allah,Full Timer Da'ei(insyaAllah),unexpected person,happy go lucky,outgoing,outspoken

~Meh masuk ehh...~