Wednesday, July 23, 2008

DIALOG DENGAN JIN!!

Sebelum kita mendengar dialog di sebelah ini, ada beberapa fakta dan maklumat yang sangat digalakkan untuk kita semua ketahui:

Janganlah kita mendengar dialog ini hanya sekadar untuk bersuka-ria, sebaliknya ambillah beberapa manfaat dan iktibar daripadanya. Antara pengajaran yang boleh kita pelajari ialah:

- Bukti kewujudan Jin dan makhluk halus

- Bukti kewujudan ilmu sihir

- Bukti kewujudan makhluk halus yang sentiasa mengganggu manusia.

- Bukti bahawa salah satu kemu'jizatan Al-Quran ialah ia boleh dijadikan sebagai penawar dan rahmat

Di dalam Al-Quran dan Sunnah, terdapat banyak ayat-ayat yang menerangkan tentang kewujudan jin, syaitan, iblis, roh dan ilmu sihir. Terdapat juga banyak dalil yang menunjukkan tentang merawat diri kita dengan ayat-ayat Al-Quran, dan doa-doa yang diajar oleh Nabi supaya melindungi diri kita dari kejahatan makhluk-makhluk-Nya, termasuklah gangguan jin, syaitan dan iblis.

Di antara Surah-surah yang sering kita baca ialah Surah Al-Falaq dan An-Naas. Jika diteliti akan maksud dan tafsirannya, kita boleh dapati pengajaran mengenai meminta perlindungan Allah s.w.t dari kejahatan jin, manusia dan juga sihir.

Dialog-dialog di sebelah ini diambil dari ceramah-ceramah yang disampaikan oleh Ustaz Jumadi Mustar di Auditorium Masjid Sultan, Singapura -2004. Di dalam ceramah-ceramah tersebut, pada sesi yang akhir, penganjur meminta supaya diadakan sesi rawatan terhadap mereka yang terkena gangguan di dalam diri mereka.

Persoalan Utama: Bagaimanakah Jin boleh berdialog dengan manusia?

Dalam cara rawatan Islam, perawat akan membacakan beberapa potong ayat-ayat Al-Quran supaya pesakit dapat mendengarnya dengan khusyuk. Bagi mereka yang ada gangguan, biasanya apabila dibacakan Al-Quran pada telinganya, si Jin, syaitan atau iblis yang berada di dalam tubuh si pesakit itu akan merasa panas dan lama-kelamaan dia tidak akan boleh bertahan dengan berdiam diri.

Maka timbul lah berbagai reaksi dari pesakit itu. Antaranya ialah pesakit akan rasa:

- pening-pening kepala

- mabuk

- muntah-muntah

- menggeletar

- pengsan

- seram-sejuk

- berdebar-debar

Sebahagian makhluk halus itu tidak tahan lalu terus meminjam lidah si pesakit untuk berkata-kata dengan si perawat. Biasanya, tujuan dia berkata ialah supaya dia dapat:

- Marah si perawat dan menyuruhnya berhenti membaca Al-Quran

- Menengking si perawat dan mencabarnya

- Meraung kesakitan (eg: Aduuuh!! Sakitnya!!)

- Meminta ampun dan minta supaya dia dilepaskan (Inilah yang kebanyakan berlaku)

Ringkasnya, makhluk tersebut lah yang berkata-kata dengan menggunakan lidah si pesakit.

No comments:

Post a Comment