NUFFNANG

Monday 17 August 2009

BLOG: Lakonan Terhebat Wong Chuan How Gentarkan Rosyam Nor

BLOG: Lakonan Terhebat Wong Chuan How Gentarkan Rosyam Nor


oleh Lebah Kota, Malaysia-Instinct.com

Sakit hati kerana asyik dipersalahkan secara membabi-buta dan dituduh berat sebelah terutama oleh puak-puak perompak dan lanun darat (DAP,PKR, PAS ), Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengambil keputusan membekukan semua siasatan membabitkan individu politik di negara ini.

Perkara itu dinyatakan oleh Pengarah Siasatannya, Datuk Mohd. Shukri Abdull kepada pihak Buletin Utama jam 8.00 malam tadi.

Beliau dilaporkkan berkata, satu mekanisme baru untuk mengelakkan kredibiliti SPRM dari terus dipersoalkan perlu diwujudkan.

Mohd. Shukri juga memberitahu beliau sanggup mengambil risiko dibuang kerja jika tindakannya membekukan siasatan melibatkan individu politik dibekukan itu tidak digemari pegawai atasannya.

Kemarahan Mohd. Shukri dipercayai berpunca daripada daripada insiden cubaan menahan Pembantu kepada Exco Kerajaan Selangor, Ronnie Liu, iaitu Wong Chuan How di pusat khidmat DAP di Sungai Pelek, Sepang , semalam.


Bagi yang berkesempatan untuk menonton drama penahanan yang cuba dilakukan SPRM semalam seperti yang dipertontonkan oleh TV3 sebentar tadi, amat terang dan nyata sekali si gampang Wong Chuan How yang sebenarnya buat hal.

Nasib baik kejadian itu direkodkan, kalau tidak entah apa-apa lagi yang DAP akan canang di seluruh negara.

Chuan How enggan memberi kerjasama dengan tidak menandatangani notis penahanan serta enggan masuk ke dalam kenderaan SPRM ketika diminta berbuat demikian.

Ahli politik berusia 50 tahun itu juga berpura-pura jatuh ketika menghampiri kereta SPRM dan menuduh pegawai SPRM sengaja menolaknya.

Melihat klip kejadian, rasanya Anugerah Pelakon Terbaik Negara perlu diperluaskan penyertannya dengan turut membenarkan ahli-ahli politik terutama dari pembangkang menjadi antara calon-calon yang layak bertanding.

Rasanya Rosyam Nor bakal menghadapi saat-saat getir untuk menewaskan kualiti lakonan yang dipertontonkan oleh Wong Chuan How itu.

Dan yang bagusnya, Wong Chuan How boleh berlakon lagak ngeri (stunt) sendiri apabila boleh terjatuh secara tiba-tiba ke atas lantai. Memang menyamai aksi Jackie Chan. Rosyam pun rasanya kena pakai stuntman ramai setiap kali berlakon.

Betapa macam lahanatnya perbuatan ahli-ahli politik pariah DAP ini semua.

Sebelum terlupa, Wong Chuan How ditahan untuk membantu siasatan berhubung salahguna peruntukan Dewan Undangan Negeri (DUN) membabitkan 234 projek yang bernilai hampir RM500,000.

Perghhhh....234 projek. Patutlah gelabah kuda bila SPRM datang. Wong Chuan How pun sudah tahu SPRM ada bukti kukuh nak siasat dia, jadi nak lepaskan diri pun hal, buatlah lakonan-lakonan luar biasa sikit.


Dan paling sakit hati, Lim Kit Siang tetap salahkan SPRM.

Dan terang nyata lagi bersuluh pun masih nak salahkan SPRM. Memang dasar babi.

No comments: