NUFFNANG

Monday 3 August 2009

Ejen DAP dan PKR menyusup masuk Utusan Melayu!

Ejen DAP dan PKR menyusup masuk Utusan Melayu!

Ada orang tua berkata, satu-satu tamadun akan hancur apabila usianya mencecah lima ratus tahun. Bagaimana dengan Tamadun Melayu? Pada tahun 2011, cukup lima ratus tahun dari tahun Portugis melanggar Melaka. Adakah Tamadun Melayu akan hancur pada 2011?

Hari ini, kita dapat lihat tanda-tanda kehancuran sudah kelihatan. Melayu bercakaran sesama Melayu semakin menjadi-jadi, Melayu gadai Melayu, Melayu jual hak Melayu, Melayu bersekongkol dengan bukan Melayu dan yang paling mengejutkan adalah apabila ada Melayu menjadi ejen kepada DAP.

Ini telah berlaku dalam Utusan Melayu.

Utusan Melayu adalah surat khabar orang Melayu yang terawal lahir di bumi Tanah Melayu. Banyak sekali jasa Utusan terhadap negara ini bermula dari peringkat awal negara hendak mencapai kemerdekaan sehinggalah sudah merdeka. Ia meniupkan semangat kebangsaan dan jatidiri dalam sanubari orang-orang Melayu.

Begitu sekali kehebatan dan kebanggan Melayu hingga banyak pihak yang faham perlu memperlecehkan Utusan Melayu. Walaupun banyak pihak sering memperlecehkan Utusan Melayu, ia tetap terus dengan perjuangannya untuk memperjuangkan orang Melayu.

Kini sesuatu yang bahaya telah berlaku.


Amran Bin Ahmad seorang kakitangan Utusan Melayu adalah Pengerusi sekerja Utusan Melayu, NUJ-UM. Beliau merupakan anak kepada Ahmad bin Nor, bekas Naib Pengerusi DAP Kebangsaan (1980 - 1990an).

Sudahlah beliau mendapat jawatan itu, baru-baru ini pada Julai 31hb, 2009 di Ibu Pejabat Utusan Melayu, Jalan Chan Sow Lin, Kuala Lumpur KL, Amran telah menganjurkan satu Majlis Makan Malam sempena setahun perjanjian antara Majikan dan Pekerja yang tertunggak.

Yang menyayatkan hati, Amran telah menjemput dan membawa masuk ahli-ahli Parlimen PKR ia-itu Tian Chua (Batu) dan Abdullah Sani Abdul Hamid (Kuala Langat) sebagai tetamu khas.

Seramai-ramai ahli Parlimen BN yang ada di Malaysia ini, ahli Parlimen PKR juga yang dia panggil. PKR adalah parti yang mahu menghapuskan hak keistimewaan orang-orang Melayu. Mereka dan DAP mempersoalkan warisan orang Melayu ke atas tanahairnya sendiri.

Dalam ucapannya di Majlis, Tian Chua dan Abdullah Sani telah menempelak kerajaan.



Maruah Utusan telah dikoyak-koyak, robek-robek dan cincang-cincang oleh perbuatan seekor si kitul ini. Bukankah wartawan Utusan Melayu telah dilarang untuk membuat liputan oleh PKR dan kerajaan DAP Pulau Pinang?

Fikirlah, pernahkah DAP dan PKR menjemput wakil kerajaan ke Majlis Makan Malam mereka?

Kehadhiran mereka serupa seorang anggota tentera membawa Chin Peng untuk menyusup masuk ke Markas Taklimat Tentera di Kementah.

Haram jadah! Betapa sialnya manusia yang bernama Amran ini? Daripada arwah bapanya dulu yang telah mengkhianati Melayu hinggalah kepada anaknya sekarang. Pepatah Melayu ada berkata, kemana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi. Petualang atau si kitul ini harus dilanyak habis-habisan.

Bagaimana perkara ini boleh berlaku?

Utusan Malaysia dan UMNO harus memandang serius perkara ini. Pihak pengurusan Utusan Melayu harus bertanggungjawab. Betapa longgarnya tahap keselamatan di Utusan sehingga boleh terjadi kes begini.

Jika tidak silap, kes ini pernah berlaku di Utusan beberapa puluh tahun yang lalu di mana seorang kakitangan yang menjadi ejen kepada Indonesia di zaman konfretasi Malaysia Indonesia dahulu. Adakah pisang telah berbuah dua kali?

Kejadian sekarang lagi teruk daripada dulu. Jika ada kakitangan yang menjadi ejen semasa dahulu, mereka ejen kepada orang yang serumpun dengan kita tetapi berlainan negara. Sekarang orang yang dijemput adalah ejen adalah agenda Cina atau lebih tepat lagi DAP. Mereka ini sentiasa anti-Melayu.

Melayu! Oh Melayu! Betapa mudahnya kamu menggadai maruah bangsa dan agama serta betapa mudahnya kamu melacurkan diri kamu kepada agen jahat bangsa asing demi kepuasan nafsu kamu?

Mungkin teori Tamadun Melayu akan hancur pada 2011 akan menjadi kenyataan, jika perkara-perkara sebegini terus berlarutan dan orang Melayu sendiri tidak mengubah sikap mereka. Jangan salahkan anak cucu kita satu hari nanti jika mereka kencing berdiri di kubur kita. Semuanya salah kita kerana kita gagal mempertahankan hak kita.

Bersiap sedia untuk ucapkan, Selamat tinggal Melayu 2011.

Diolah dari tulisan Abu Senyap, MyKMU sini.

No comments: