TUHAN memberi 3 hari,Kemarin yg berlalu,Sekarang yang berlaku,Esok yg kita tidak tahu

3 perkara pilih hat mana???

Tuesday

Jagalah Hati~Headquarters in the heart


 بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم 
Alhamdulillah diberi kekuatan iman dan islam untuk terus thabat dalam landasan yang diredhai Nya.Dan Allah sentiasa bersama kita dalam susah dan senang.
Sedikit perkongsian tip-tip untuk melembutkan hati sesiapa saja yang anda mahu, dengan menggunakan ayat suci al-Quran sebagai wasilah.
Istigfar serta selawat sebelum membacanya dengan niat yang baik.
Bacalah surah al-Hasyr ayat 21 yang bermaksud:
Kalau sekiranya Kami menurunkan Al-Quran ini kepada sebuah gunung, pasti kamu akan melihatnya tunduk terpecah-belah disebabkan takut kepada Allah.Dan perumpamaan-perumpamaan itu Kami buat untuk manusia supaya mereka berfikir.
Kemudian diikuti dengan bacaan Thaaha, ayat 1-6 yang bermaksud:
Thaaha. Kami tidak menurunkan al-Quran ini kepadamu agar kamu menjadi susah. Sebaliknya sebagai peringatan bagi orang yang takut kepada Allah.Iaitu diturunkan dari Allah yang menciptakan bumi dan langit yang tinggi. Iaitu Tuhan yang Maha Pemurah, yang bersemayam di atas Arasy. Kepunyaanlahlah semua yang ada di langit, di bumi di antara keduanya dan semua yang ada di bawah tanah.
Selepas itu, bacalah surah al-Fatihah, ayat Kursi, Surah al-Ikhlas, Kafirun, An-Nas dan akhir sekali, ditutup dengan doa.
Ya Allah, Kau lembutkanlah hati ku, sebagaimana Kau melembutkan besi Nabi Daud.
“setitik hitam jika tidak dibersihkan lama kelamaan akan mengotori hari kita”
Jagalah Hati Kita
WAllahualam.