Pengikut Terbaik

Agar Suami Sayang

Agar Suami Sayang

Sebelum Senyum, Klik Ya

Pages

Saturday, May 21, 2011

Perempuan Orang Asli

Hujan turun renyai-renyai ketika satu operasi membanteras komunis oleh askar melayu di pinggir hutan belantara.

Sepasukan tentera ketika sedang meronda di sebatang anak sungai berdekatan dengan sebuah kampung orang asli, terdengar ada orang sedang mandi.

Mereka terfikir mungkin ada komunis yang sedang mandi. Sambil bergerak, askar-askar itu mengintai-ngintai di celah-celah daun kayu.

Terkejut mereka kerana ternampak seorang perempuan orang asli sedang mandi dalam keadaan yang memberahikan. Kerana sudah dua bulan berada dalam hutan, perempuan orang asli pun pada pandangan askar-askar itu nampak mengalahkan ratu cantik.

Ketika semakin dekat askar-askar itu ke arah perempuan orang asli, terperanjat bukan kepalang perempuan orang asli itu apabila ternampak kelibat askar-askar itu, sedang memerhatikan dia mandi bogel tanpa mata berkelip.

Dengan pantas perempuan orang asli itu mencapai kain basahan yang dibawanya lalu menutup mukanya dengan keadaan diri menjadi kaku.

Bila semakim dekat askar-askar yang macam harimau lapar lantas bertanya pada perempuan orang asli itu, "kenapa kamu tutup muka, tak tutup seluruh badan kamu?"

Perempuan orang asli jawab, "barang itu semua serupa, tapi muka lain-lain."

No comments:

Post a Comment