Tuesday, May 24, 2016

DAUN INI BOLEH TURUNKAN BERAT BADAN..? BIAR BETUL…WAJIB BACA..


DAUN INI BOLEH TURUNKAN BERAT BADAN..? BIAR BETUL…WAJIB BACA..


Daun Gymnema Sylvestre adalah antara bahan yg terkandung didalam WEL-PRO-Program pelangsingan badan terbaru.
•● Apakah Gymnema Sylvestre?
♧Gymnema sylvestre adalah herba yang terkandung di dalam hutan tropika di India dan Asia. Gymnema mempunyai penggunaan bersejarah sebagai terapi untuk penyakit kencing manis dan arthritis dan juga telah memperoleh faedah baru-baru penting sebagai terapi pelbagai sokongan untuk pengurusan berat badan. Bukti menunjukkan gymnema boleh mengurangkan keinginan untuk gula-gula, penyerapan gula semasa penghadaman dan mengekalkan tahap gula darah yang normal.
•● Bagaimanakah Gymnema Sylvestre Berfungsi?
♧ Kilang gymnema mengandungi beberapa sebatian, seperti glikosida berasid dan anthraquinones. Juzuk bioaktif utama gymnema, yang dikenali sebagai asid Gymnemic, terdapat dalam daun dan akar. asid Gymnemic adalah inhibitor kemanisan. Ringkasnya, mengunyah daun gymnema akan mengurangkan rasa manis, atau “kemanisan,” di dalam mulut. Kesan sementara perasan dengan kedua-dua pemanis tiruan dan asli; dan mencadangkan Gymnema mungkin mempunyai nilai sebagai penahan rasa manis dan lapar.
•● Bolehkah Gymnema Sylvestre Bantu Kurangkan Berat Badan?
♧ 2012 kajian oleh penyelidik di Jabatan Biologi di Sri Venkateswara University dihasilkan kesimpulan mengejutkan bagi menyokong peranan gymnema sebagai bantuan penurunan berat badan.
Sepanjang 8 minggu, penyelidik ditadbir ekstrak gymnema kepada tikus gemuk; obesiti telah didorong dengan memberi makan tikus diet yang tinggi lemak. Pada akhir kajian ini, ianya dinyatakan bahawa tikus telah mengalami penurunan berat badan dan pengambilan makanan. Untuk beberapa kejutan, ia juga menyatakan bahawa “kolesterol jahat” peringkat telah jatuh. Bukan sahaja keputusan bukti yang jelas bagi menyokong penggunaan gymnema dalam perubatan tradisional, ia juga memberi gambaran tentang kemungkinan bahawa herba ini boleh digunakan sebagai terapi untuk tahap lipid darah.
>> Kami adalah consultant kepada mereka yang nak KURUS..jika anda rasa anda perlu menurunkan BERAT BADAN anda boleh Whatsupp 019-3988548..banyak TIPS dan cara untuk KURUS kami akan kongsikan secara PERCUMA…
Untuk khidmat nasihat & rundingcara HUBUNGI 019-3988548 ~ UMMI
Ingin info tentang PRODAK,PROMOSI,MAKLUMAT,HARGA & PAKEJ, sila kunjungi BLOG saya di http://nafizhurilainshoppe.blogspot.com/
FB : https://www.facebook.com/umminafizhurilain


No comments:

Post a Comment