sampai sini -->

16 November, 2009

Proton Waja 2010



PROTON HOLDING berkemungkinan akan melancarkan model PROTON WAJA yang baru pada tahun depan. Pelbagai jenis model yang masih dalam alfa dan beta testing. Mana satu yang menjadi pilihan masih belum diketahui. Mungkin model dari Mitsubishi yang akan menjadi taruhan PROTON HOLDING kali ini. Tetapi sememmangnya model PROTON ini diambil dari Mitsubishi. huhu.. Pelbagai variasi pilihan untuk model PROTON WAJA yang baru.



Lampu depan ini agak sama seperti BMW 3 series..Tetapi lampu belakang tu agak lain la  sedikit. Proton kene ubah model lampu belakang. Buat la ala ala BMW ke. Lagipun bagi aku jika lampu  belakang BMW diletakkan pada PROTON WAJA, akan nampak lebih segak dan bergaya.

 Model pertama tu pula macam model AUDI la cket2. Model kat tengah ni macam model PROTON SAGA baru je. Sungguh xberkenan. Huhuhu. model ini pula seakan model alfa romeo je..Lampu depan kurang lawa la bagi aku bab macam mata sepet je. Hahaha.



Boleh tahan la tapi kurang berkenan la.







Kalau model Mitsubishi Lancer ni lawa jugak. Sesuai la bagi yang muda muda ni. Aku pun berkenan. Tapi jangan la tiru sebijik macam ni. Haha. Kepada sesiapa yang dah beli  kereta Mitsubishi Lancer ni lebih baik jual sekarang jika anda nak jual kerana selepas model PROTON WAJA baru ini dilancarkan, maka harga Mitsubishi Lancer akan turun dengan mendadak.


Model kat sebelah ni pulak macam volvo la. Xpun macam jaguar tu. Tapi kalau buat macam ni xlawa  la.
Nampak macam klasik je. Huhuhu..



model ni pun macam sama je dengan model kat atas tu. Takdela cun sangat. Model mata sepet ni xlawa bagi aku. Aku lebih suka kalau PROTON HOLDING ni tiru dan combine model Mitsubishi Lancer dengan model BMW. Mesti cun la. Sesuai untuk golongan muda dan tua. Tak salah kita meniru, lagi pun company company yang lain pun meniru jugak. Majulah kedepan wahai PROTON. Contohilah company lain seperti BMW dan MERCEDES BENZ tu. Tapi aku puji la BMW dan MERCEDES ni bab model dia susah nak nampak ketinggalan zaman. Walaupun model lama still nampak mcam baru. Aku harap model baru PROTON ni akan lebih maju lagi dan dapat bersaing dgn model2 yang lain. Cuma performance kereta tu perlu dipertingkatkan dari segi kuasa, keselamatan dan sebagainya. Apa yang aku nak komen ialah kereta PROTON ni slow cket. Pecutan pon kurang POWER. Bentuk tu xde hal sangat la. Kalau kita tengok kereta2 lain yang laju tu. Susah nak accident,makin power perfomance kereat tu makin selamat la bagi aku. Sebagai contoh la. sewaktu memotong tu mesti kita mahukan pecutan yang pantas.    Lagipun banyak kereta yang accident semasa memotong. Kerajaan Malaysia dan PUSPAKOM perlu buat undang2, setiap kereta di Malaysia ni perlu mempunyai kekuatan pecutan yang ditetapkan.

No comments:

Post a Comment