Terbaik Sepanjang Minggu

Jumaat, 11 Mac 2011

TUTORIAL :SATU TUTORIAL BUAT MEMBER AKU YG BERTANYA:dah xlarat nk jawab..hehehe



Setelah laman SYOK.ORG dibuka, paparannya adalah seperti di atas. Anda boleh mencari filem yang anda suka dengan cara paling mudah dengan melihat apa yang tertera di main page. Selain itu anda juga boleh cari di Kongsi Fail atau Forum.



Contoh mudah yang saya nak tunjukkan adalah seperti di atas. Saya pilih satu filem untuk di'download' ataupun perkataan lain..seduttttt...hehehe.Untuk Filem Kembar Siang (contoh je).

Jika dilihat di bawah gambar berkaitan filem tersebut ada beberapa link disediakan.Ada mediafire, hotfile dan pelbagai lagi bergantung kepada peng'upload' filem tersebut. Kebiasaannya ia mempunyai beberapa 'part' bagi sesuatu link untuk diseduttttt sebelum di gabung bagi mendapatkan satu filem penuh (contoh di bawah)



Jika anda dapat lihat untuk filem ini, untuk mereka boleh sedut menggunakan link mediafire,hotfile, duckland, filesonic atau fileserve.Jika yang menyedut menggunakan link mediafire atau hotfile terdapat dua part yang perlu disedut terlebih dahulu. Namun turut disediakan Single link iaitu Filesonic, Fileserve dan juga Duckload. Jika Single Link anda tidak lagi perlu mencantumkan file tetapi boleh terus tengok filem selepas di'extract' jika ada.

Jadi saya nak pilih menggunakan link kegemaran saya, Mediafire. Jadi ada dua part yang perlu saya seduttt. Terlebih dahulu anda klik pada link Mediafire Part 1


Setelah link di'click' maka akan keluar new window seperti di atas.Lihat pada penjuru atas kanan tertera perkataan please wait.....dibawah ada kiraan saat.tunggu hingga keluar paparan seperti di bawah.


Klik sekali di SKIP AD.Tunggu hingga kuar paparan di bawah


Tunggu seketika selepas paparan di atas kuar sehingga "Processing download Request.." seperti di atas bertukar kepada "Click Here To Start Download" seperti di bawah


Kemudian anda boleh klik di "click here to start download' atau right click di situ kemudian pilih "save link as...".Tunggu sehingga fail habis didownload

Cara yang sama juga perlu dilakukan untuk part2 bagi link yang sama ini...

Arkib Blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...