Sunday, June 10, 2012

APA KAITAN MINAH NI DENGAN ANUWAR???


Mungkin tak ada orang yang kenal dengan minah didalam gambar diatas ni. Mungkin ada juga yang mengenalinya. Tinggal lagi, peratusan yang kenal tu kurang.

Majoriti orang yang membaca artikel Semut ni mungkin tak kenal dengan minah tu. Jadi, kita namakan minah tu sebagai 'Gambar Hiasan'.

Apa yang Semut cuba jelaskan disini ialah mengenai isu 'Populariti'. Kalau minah 'Gambar Hiasan' tu seorang yang Popular, sudah tentu ramai yang kenal siapa dia.

Begitu jugak dengan lelaki yang ada didalam gambar dibawah ni. Lelaki tu cukup Popular dan dikenali ramai di Malaysia ni. Malah satu dunia pun kenal siapa dia.


Tinggal lagi, gambar dia muncul dalam sebuah majalah yang tak Popular di Malaysia. Cuma ianya dijual di Negara Matahari Terbit, iaitu Jepun sahaja.

Jadi, ianya tidak menjadi isu di Malaysia dan tidak pulak menarik perhatian dikalangan pemimpin Pakatan Pembangkang. Kalau ada, dah tentu mereka akan ambik tindakan.

Maka, soal itulah yang membawa Semut ke persoalan utama ini; "Dari Mana Phnom Penh Post Ni Datang?". Ianya bukan sebuah akhbar yang cukup Popular di Kemboja.

Tetapi, ia menjadi Popular dikalangan sesetengah rakyat Malaysia yang kononnya mempertikaikan pasal pembelian kapal selam Scorpene.

Bagaimana mungkin sebuah akhbar yang tidak Popular itu menjadi bahan rujukan buat mereka mendakwaa wujudnya skandal berkaitan dengan pembelian tersebut?

Tambahan pula, kenapa isu berkaitan dengan pembelian kapal selam scorpene ini timbul ditengah - tengah Negara yang baru Merdeka tu dan ianya ditulis oleh orang luar?

Persoalan itu sahaja sudah cukup membingungkan rakyat Malaysia sebenarnya. Ia menjadi tanda tanya sehingga ke hari ini kerana tidak ada penjelasan yang dibuat.

Bukan setakat itu sahaja. Malah muka depan surat khabar Phnom Penh Post tu pun kita tak pernah tengok. Jadi, macam mana mungkin kita nak percaya dengan dakwaan yang dibuat?

Jelas. Hakikatnya, Phnom Penh Post ini sebenarnya hanya sekadar 'Gambar Hiasan' dimana tidak ada orang pun yang tau sama ada ianya wujud atau tidak.

Kesimpulannya, isu berkaitan dengan Kapal Selam Scorpene ni sebenarnya hanya khayalan beberapa orang yang GILA KUASA dan mempunyai dendam kesumat semata - mata.

Orang macam tu memang suka berkhayal tak tentu arah sampaikan mereka sendiri tak dapat nak membezakan yang mana realiti dan yang mana fantasi.

Tapi, apa boleh buat ye tak. Dah nama pun diorang ni Penipu Rakyat. Jadi, apa sahaja diorang buat pun menipu je la kerjanya. Bukannya diorang tau buat kerja lain!!!

Ps: Kisah mengenai Phnom Penh Post tu, korang boleh baca kat sini.



No comments:

Post a Comment