USAHA TERBAIK HASIL BERKUALITI MPPPU SEKOLAH TINGGI SEGAMAT

Sunday 16 April 2017

KARNIVAL TINGKATAN 6 DAERAH SEGAMAT

KARNIVAL TINGKATAN 6 DAERAH SEGAMAT


            Pada 5 dan 6 Mac yang lalu, Karnival Tingkatan 6 Daerah Segamat berjaya diadakan dengan jayanya. Karnival tersebut diadakan untuk mencungkil bakat pelajar tingkatan 6 seluruh daerah Segamat dan seterusnya mewakili Segamat ke Peringkat Negeri Johor. Karnival ini disertai oleh semua sekolah di Daerah Segamat. Karnival ini berpusat di Sekolah Tinggi Segamat. Namun begitu, pada hari pertama Sekolah Menengah Buloh Kasap manjalankan pertandingan Bahas Ala Parlimen, Pusat Boling Segamat ditempah untuk pertandingan Boling dan Sekolah Dato Bentara Dalam menjalankan pertandingan Pentaque.
            Pada hari kedua karnival iaitu 6 Mac 2017, semua pertandingan dikumpulkan di Sekolah Tinggi Segamat. Pertandingan Bahas Ala Parlimen akhir, Public Speaking, Pengucapan Awam dan Short Sketch Bahasa Inggeris.

            Sekolah Tinggi Segamat telah berjaya merangkul Johan dan Tempat Ketiga bagi Pertandingan Boling Lelaki dan Tempat Ketiga Boling Perempuan. Pengucapan awam dirangkul oleh Barathan a/l Ganasan ditempat kedua manakal Pang Jun Feng memenngi tempat kedua juga dalam Public Speaking. Sekolah tinggi telah mendapat tempat kedua dalam pertandngan Short Sketch Bahasa Inggeris.










No comments:

Post a Comment