Daisypath Happy Birthday tickers

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, September 1, 2012

MUSLIMAH KER?


Assalamualaikum W.B.T


Muslimah...apa yang dimaksudkan dengan muslimah? Adakah seorang perempuan yang lengkap berpakaian beserta tudung tak kira menutup aurat @ tak, layak dipanggil muslimah? Kalau itu tanggapan anda, anda salah..anda silap!


Sekarang ni ramai orang yang berbicara tentang muslimah. Itu memang trend kot sebab kat pasar2 sekarang ni memang banyak dijual pakaian muslimah tapi adakah pakaian tersebut mengikut syariat yang ditetapkan syarak? tidak sama sekali kan..kalau kita lihat bentuk pakaian muslimah seperti tshirt..nama je tshirt muslimah tapi dia punya cutting langsung tak menunjukkan ciri2 ke arah itu.. tapi tak semua macam tue kan


Seringkali kita dengar si perempuan bertudung dipanggil muslimah tapi bagi saya ia tidak layak dilabel begitu hanya kerana ia menutup rambut yang mana rambut merupakan anggota yang wajib ditutup. Bagaimana pula dengan dada? adakah dada tidak perlu ditutup? ramai wanita zaman sekarang memakai tudung tapi kenapa dada masih terdedah? wanita sebeginikah yang dipanggil muslimah?


Oh nampaknya anda terkeliru..mari saya terangkan ciri2 wanita yang layak dipanggil muslimah supaya anda tidak tertipu oleh perhiasan dunia yang satu ini. Seorang muslimah tidak dilihat dari bentuk tubuh badannya yang mempersona,tetapi dilihat dari sejauh mana ia menutupi bentuk tubuhnya yang mempersona itu. Ketahuilah seorang yang bergelar muslimah bukan dilihat dari keberaniannya dalam berpakaian grand tetapi dilihat dari sejauh mana ia berani mempertahankan kehormatannya melalui apa yang dipakainya.

Kalau setakat pakai tudung tapi tak tutup dada, pakai baju pon ketat tak payah berangan nak jadi muslimah la wei. Kat fb, boleh dikatakan setiap perempuan buat status pasal muslimah solehah, muslimah sejati, share pautan yang berkaitan perempuan solehah pastu cakap "moga2 aku tergolong dalam golongan ini", sorry to say la..anda takkan tergolong dalam golongan tersebut kalau anda masih ditakuk lama, tak ada usaha untuk berubah kearah kebaikan. Memang kata2 itu doa tapi kalau tak berusaha untuk berubah ianya takkan terhasil dengan sendirinya kan.

Kadang2 saya sedih bila tengok wanita islam tapi berpakaian macam orang bukan islam. Mengaku diri tu islam tapi tak pernah nak amalkan cara hidup islam. So islam ke macam tu? kalau ikut pandangan manusia memang la islam sebab keturunan semua islam tapi pandangan tuhan macamana? anda perlu ingat, apa2 pon pandangan tuhan lebih utama.

Bila kita tutup aurat, kita akan dapat pahala tau..tak nak ke pahala free nie? bukan susah nak dapat pon, just tutup aurat da dapat pahala. Tengokla betapa senangnya kita nak kumpul pahala kan? Tak rugi pon kalau kita berpakaian menutup aurat, bak kata pepatah "aurat dijaga maruah terpelihara" lagipun yang tertutup itu kan indah ^_*

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...