Perhatian

Kepada Sesiapa Yang Berkenaan.Sebelum mengambil, mencetak, memfotokopi, memplagiat atau apa sahaja yang sewaktu dengannya diminta anda tinggalkan pesanan, komen atau meminta kebenaran pada setiap bahan yang dimasukkan oleh Admin. Kerjasama anda amat-amat dihargai dan didahului dengan ucapan Terima Kasih

Kedudukan Liga

Monday, February 27, 2012

BOJAN LATIH KELANTAN ???

Bojan latih Kelantan. 

Itu antara isu mutakhir yang hangat diperdebatkan oleh penyokong setia The Red Warriors buat masa ini, apabila Bojan Hodak dikhabarkan akan menggantikan Peter Butler bagi melatih Kelantan musim ini.

 Khabar angin tersebut dikatakan semakin bertiup kencang apabila bekas pegendali UPB My Team 2006-2009 itu dilaporkan mula mengendalikan latihan skuad Che Siti Wan Kembang itu hari ini.

Berdasarkan maklumat risikan yang diterima oleh penulis, pengendali berusia 41 tahun ini dilihat sudah mengenali barisan pemain yang ada dalam skuad Kelantan itu.

Malah sesi latihan di sebelah pagi yang berlangsung selama satu jam setengah itu memperlihatkan, Bojan sama sekali tidak lekok untuk mengendalikanya sesi latihan itu sambil dibantu oleh dua tonggak berpengalaman yang juga yang penolong jurulatih Zahasmi Ismail dan Sidek Shamsudin.

Bagaimanapun, masih terlalu awal untuk mengesahkan berita tersebut. Penulis difahamkan jurulatih Kelantan Peter Bulter di khabarkan akan pulang ke Kota Bharu untuk menyelesaikan segala permasalahan melibatkan beliau dengan pengurusan Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa).

Isu ini dikatakan timbul selepas jurulatih kelahiran Halifax England itu dikatakan mengeluarkan kenyataan pedas dengan mengkritik persatuan terbabit selepas kurang sedang dengan isu pengambilan pemain import.

Kafa sebelum ini mengambil tindakan "merehatkan" Peter Butler ekoran kritikan beliau terhadap majikanya itu tempoh hari.


Setiausaha Agong Kafa Azman Ibrahim berkata Peter Butler direhatkan untuk satu tempoh yang tidak diketahui bagi memberi peluang kepada jurulatih berbangsa Inggeris itu untuk menyiapkan jawapannya kepada Kafa berhubung kritikan pedasnya itu.

Lama sesawang arena.my Ahad lalu melaporkan Presiden Kafa, Tan Sri Annuar Musa menggesa Ketua Jurulatih Kelantan, Peter James Butler pulang ke Kelantan secepat mungkin selepas menghilangkan diri sejak seminggu lalu.

Desas-desus masalah antara Kafa dan Butler hangat diperkatakan selepas jurulatih Kelantan dikatakan tidak berpuas hati dengan pihak pengurusan Kafa yang membuat keputusan tanpa merujuk kepada dia terlebih dahulu.

Tan Sri Annuar mengakui terdapat masalah antara Kafa dengan Butler, namun menegaskan isu tersebut tidak akan selesai selagi dia menghilangkan diri.

Selain itu, Annuar juga menyifatkan krisis antara Buler dan Kafa hanya di peringkat pengurusan dan boleh diselesaikan dengan baik.

No comments: