Thursday 22 May 2014

Pendakwah Melenia " 108 "



Tatkala Hujan Mula Membasahi Bumi.. TerpancarNya Matahari Untuk Menerangi Sinar Rembulan Yang Cantik.. Alhamdulillah.. Allah masih memberi ruang untuk ku melihat keindahan dan kebesaran untuk kali ini.. Minggu nie,, aq dalam study week.. kira dalam minggu sebelum untuk menghadapi peperiksaan kali ke 2 bagi semester 2..
sememangnya memang mencabar.. Allahuakbar..


Untuk melalui detik hari ke hari sebelum untuk menempuh peperangan di medan peperiksaan.. ada 1 hari ini.. x silap 22.5.2014.. Allah memberi kesempatan kepadaku untuk menyertai uji bakat pendakwah melenia.. sebenarnya.. x rancang pun nak masuk uji bakat nie.. selepas jumpa sahabat yang dari tembila masuk.tentgok dia relex jew.. alhamdulillah.. ada juga sahabat yang sertai.. syukur alhamdulillah.

Pada hari kejadian. Niat di hati nak teng0k carry mark bagi ke semua subjek dengan husna.. tapi husna pulak ada kerja.. s0 minx kak natra..kebetulan ketika tengah telep0n kak natra kata.. " akak pun memang nak teng0k dik, j0m la gie sekali." aq pun bergegas siap2.. sebab malas nak lama2 kat area2 bilik kuliah mahupun fakulti.. bukan apa.. sebab aq nie kalau da jumpa 0rang berb0rak la.. macam da lama x jumpa .. ala2 macam uh la.. heee


Usai Melihat Carry Mark.. F0ll0w kak natra.. ke libary.. Akak tanya.."adik nak j0in ke uji bakatnya"..aq hanya mampu tersenyum je.. mana x nya.. takut k0t nak sertaiii.. aq bukan manyak ilmu mana pun kalau nak di bandingkan dengan 0rang lain.. kalau setakat aq leyy berhadapan dengan 0rang ramaii di depan.. yea uh b0lehyh la.. nie nak menyampaikan sesuatu.. emmang kena study m0lek2.. Last2 da sampaii libabry.. 0rang kata macam kena sampuk la.ikut jalan nak ke uji bakat.. dengan macam yakin x yakin.. aq pun isi je b0rang.. alhamdulillah selesai isi b0rang..aq dapat n0 " 108 "..







alhamdulillah..usai sahaja uji bakat.. rasakan yang tidak dapat di lupakan.. kerana apa.. first time sumur hidup aq cuba dalam bidang ini.. walaupun ia bidang dakwah.. aq merasaka cukup tercabar.. Ya Allah.. Sememangnya sweet mem0ry.. Dapat Pengalaman.. semua ada.. 

aPAPUN terima ksih kakak.. kerana sudi teman adiknya ini.. :)



Antara Peserta Unisza Yang Mengikuti Uji Bakat Pendakwah Melenia.. Yang Bukan Calang-calang 0rang.. :)


2 Juri Yang Luar Biasa..!! Alhamdulillah di beri kesempatan untuk bertemu dengan mereka walaupun sebentar.


#Walaupun... Bukan Rezeki AkU dI sini.. Tidak Bermakna Aku Tidak Dapat Teruskan PerjuanGan Aku di Masa Akan datang..
# Impian.. Ingin Membuka Rumah Anak-anak Yatim.. InsyaAllah.. ^_^

No comments:

Post a Comment