Saturday, August 31, 2013

AKU & KELUARGA - HOSPITAL BESUT

Bismillahhir Rahmannir Rahim..Allahummasolli A'la Saidina Muhammad Wa'ala Ali  Saidina Muhammad..

Pagi ini selepas bangun tidur aku dimaklumkan dua pupu aku Ella dimasukkan ke hospital kerna disyaki terkana demam Denggi. Lalu aku & keluarga merancang untuk pulang ke kampung untuk menjenguk Ella. Kebetulan pula hari ini hari Jumaat jadi aku boleh ikut juga balik. Namun kami balik mungkin sekejap sahaja dan harus balik segera kerna abah aku kerja.

Lalu dengan izin Allah berangkatlah kami menuju ke Hospital Besut. Setelah tiba di hospital kami sekeluarga mencari di manakah gerangan wad Ella ini. Sebaik sahaja bertemu wad yang dicari kami hampa kerna masa tersebut di luar waktu melawat. Apakan daya tiada peluang kami untuk masuk. Cukuplah melihat dari jauh sahaja. Aku yang masih menunggu di wakaf berhampiran sempat lagi merakam gambar bersama Ltm. Jebon.
TOK LEBAI JEBON
TOK AKI
Selepas bertemu mata dengan Ella, kami pun berangkat pulang semula ke Kemaman. Oleh kerna waktu Zohor telah masuk, kami singgah sebentar untuk solat Jumaat di masjid Kg Serdang.

Alhamdulillah maka sempat jugalah aku menunaikan solat Jumaat pada kali ini kerna bagi aku walaupun dalam musafir, singgah bersolat Jumaat di masjid itu lebih afdhal dari solat Jamak Zohor & Asar. Selepas sahaja siap solat Jumaat maka aku pun mengambil kesempatan sambil menunggu ahli kelab yang lain selesai solat untuk merakam gambar pemandangan di sekitar masjid Kg Serdang itu..
PEMANDANGAN DALAM KAWASAN MASJID
Ini pula pemandangan dari hadapan masjid Kg Serdang. Gambar tidak begitu terang kerna cuaca masa itu mendung & kelam sahaja.
SUBHANALLAH..MASJID YANG CANTIK
Akhirnya dari Kg Serdang kami teruskan perjalanan. Aku yang keletihan menyangka kami terus pulang ke rumah tanpa singgah di mana-mana lagi.Ternyata sangkaan aku meleset sama sekali. Maam besau  nak shoping pula. Apa lagi singgah sebentar di GIANT Kijal.
GIANT KIJAL
Beres terus..Wallahu A'lam!

W.K AZIZ

No comments:

Post a Comment

ISTERIKU DUNIA & AKHIRAT

ISTERIKU DUNIA & AKHIRAT