KEISTIMEWAAN NEGARA KITA
           Negara kita dikenali sebagai Malaysia dan terkenal di seluruh dunia kerana mempunyai keistimewaannya yang tersendiri.Terdapat pelbagai kaum di negara kita seperti melayu,cina,serani,iban dan kadazan.Walaupun terdiri daripada pelbagai kaum,kita dapat hidup dalam suasana yang aman dan harmoni.
           Sepanjang tahun,pelbagai perayaan disambut oleh setiap kaum dalam suasana yang meriah.Rumah terbuka sering diadakan untuk mengeratkan hubungan antara jiran dan sahabat – handai.Orang melayu menyambut Hari Raya Puasa pada 1 Syawal manakala Orang Cina menyambut Tahun baru Cina.Selain itu,Hari Deepavali dirayakan oleh kaum India,Hari Natal disambut oleh masyarakat yang beragama kristian.Suasana sungguh meriah pada musim perayaan kerana semua kaum di Malaysia akan turut memeriahkannya. Ini sejajar dengan perjuangan 1 Malaysia ke arah perpaduan nasional.
           Permainan tradisional pula terdiri daripada wau,gasing,congkak,dam cina dan kadani.Permainan tradisional seperti ini dimainkan oleh pelbagai kaum dalam sukaneka dan pertandingan. Dengan ini seni permainan ini tidak luput ditelan zaman.
           Negara kita juga mempunyai tempat yang menarik untuk dikunjungi seperti tempat – tempat bersejarah tempat peranginan,pulau – pulau yang indah dan pantai yang bersih. Para pelancong gemar berkunjung ke tempat – tempat ini sepanjang tahun untuk berekreasi. Ituah keistimewaan negara kita.
Published: 2012-12-21 Hit: 48 Laman Asal
myJodoh.net
Dimanakah kita??? sama-samalah kita check diri kita.
Siapakah orang yang sibuk?Orang yang sibuk adalah orang yang tidak mengambil berat akan waktu solatnya seolah-olah ia mempunyai kerajaan seperti kerajaan Nabi Sulaima .. ..
Penjelasan Tentang Riddah keluar Dari Islam Dari Berbagai Kitab Para U
RiddahRiddah adalah memutuskan Islam. Riddah terbagi kepada tiga macam; riddah (keluar dari Islam) karena perbuatan, karena perkataan dan karena keyakinan. Pembagian ini telah disepakati o .. ..
Benarkah Kita Bebas
Mengapa memperhambakan seseorang Sedangkan dari lahir lagi dia bebas dan merdeka .. ..
Apabila Kita Berusaha
Saya yakin semua pembaca kenal dan hafal firman Allah berikut ini: Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada dir .. ..