bintangku...


29.11.10

Aku Hanya Wanita Biasa...


Kepadamu yang akan menjadi pendampingku kelak..Terima kasih kerana telah memilihku di antara ribuan bidadari di luar sana yang siap untuk kamu pilih.. Padahal kamu begitu tahu, aku hanya wanita biasa, yang sangat jauh dari sempurna.Kerananya ku ingin kamu tahu, aku bukan wanita yang sempurna, aku begitu banyak kekurangan. Maka ketahuilah..

Kepadamu yang akan memilihku kelak..

Aku tak sebijak Siti khadijah, kerananya ku ingin kamu tahu, aku akan saja berbuat salah dan begitu menyedihkan. Maka ku mohon padamu, bijaklah dalam menghadapiku, jangan marah padaku, nasihati aku dengan hikmah, kerana bagiku kamulah pemimpinku, tak akan berani ku membangkang padamu..

Duhai kau yang telah memilihku kelak..

Ingatlah, tak selamanya aku akn cantik di matamu, ada kalanya aku akan begitu kusam dan hodoh. Mungkin kerana aku begitu sibuk di dapur, menyiapkan makan untuk kamu dan anak-anak kita nanti –Insya’Allah-. Maka aku akan tampak kotor dan berbau asap. Atau kerana seharian ku harus meguruskan istana kecil kita, agar kamu dan anak kita dapat tinggal dengan nyaman dan damai. Maka mungkin aku tak sempat berdandan untuk menyambutmu pulang bekerja.. Ataukah kamu akan menemukanku tersengguk-sengguk saat mendengar keluhan dan ceritamu, bukan kerana aku tak suka menjadi tempatmu menumpahkan segala rasamu, tapi kerana semalam saat kau tertidur dengan nyenyak, aku tak sedetikpun tertidur kerana harus menjaga anak kecil kita yang sedang sakit, dan ku tahu kamu letih mencari rezeki untuk kami maka tak ingin ku mengusik sedikit pun lelapmu.. Jadi jika esok pagi kau mendapatiku begitu letih dan ada lingkaran hitam di mataku, maka tetaplah tersenyum padaku, kerana kau adalah kekuatanku..

Padamu yang menjadi nahkoda dalam hidupku kelak..

Ketahuilah, aku tak sesabar Fatimah, ada kalanya kau akan menemukanku begitu marah, menangis , bukan kerana ku membangkang padamu, tapi aku hanya wanita biasa, aku juga perlu tempat untuk menumpahkan beban di hatiku, tempat untuk melepaskan penatku, dan mungkin saat itu aku tak menemukanmu, atau kau begitu sibuk dengan pekerjaanmu, maka bersabarlah, yang ku perlukan hanya pelukan dan belaianmu.. Kerana bagiku kau adalah titisan embun yang mampu memadamkan segala resahku..

Ataukah ada kalanya tanganku akan mencubit dan memukul penuh kasih sayang si kecil kerana lelah dan penatku di tambah rengekannya yang tak habis-habisnya. Sungguh bukan kerana ku ingin menyakitinya, tapi kadang aku kehabisan cara untuk menenangkan hatinya. Maka jangan memarahiku kerana telah menyakiti buah hati kita, tapi cukup kau usap kepalaku, dan bisikkan kata sayang di telingaku, kerana dengan itu ku tahu kamu selalu menghargai semua yang ku lakukan untuk kalian, dan kamu akan menemukanku menangis menyesali perlakuanku pada anak kita, dan aku akan merasakan ribuan kali rasa sakit dari cubitan yang ku berikan padanya, dan aku akan berjanji tak akan mengulanginya lagi..

Padamu yang menjadi imam dalam hidupku kelak..

Ketahuilah, aku tak secerdas Aisyah.. Maka jangan pernah bosan mengajariku, membimbingku ke arah-Nya, walau kadang aku begitu bebal dan bodoh, tapi jangan pernah letih mengajariku.. Jangan segan membangunkanku di sepertiga malam untuk bersamamu bermunajat pada Kekasih yang Maha Kasih.. Jangan letih mengingatkanku untuk terus bersamamu mendulang pahala dalam amalan-amalan sunnah.. Bimbing tanganku ke JannahNya, agar kamu dan aku tetap bersatu di dalamnya.

Padamu yang menjadi kekasih hati dan teman dalam hidupku..

Seiring berjalannya waktu, kamu akan menemukan rambutku yang dulu hitam legam dan indah, akan menipis dan memutih. Kulitku yang bersih akan mulai kereput. Tanganku yang halus akan menjadi kasar.. Dan kau tak akan menemukanku sebagai wanita cantik, yang kau khitbah puluhan tahun yang lalu.. Bukan wanita muda yang selalu menyenangkan matamu.. Maka jangan pernah berpaling dariku.. Karena satu yang tak pernah berubah, bahkan sejak dulu akan terus bertambah dan kian bertambah, iaitu rasa cintaku padamu..

Ketahuilah.. Tiap hari, tiap jam, minit dan detiknya, telah aku lewati dengan selalu jatuh cinta padamu..Maka, cintailah aku, dengan apa adanya aku.. Jangan berharap aku menjadi wanita sempurna.. Maafkan aku kerana aku bukan puteri.. Aku hanya wanita biasa..

28.11.10

Jutaan Terima kasih,,,

Ucapan terima kasih ditujukan buat teman yang sentiasa ada menemani
saat gelisah dan gembira..
moga2 Allah S.W.T memudahkan setiap perjalanan dalam hidup kalian..
ku harapkan semoga kita terus bersama mengharungi liku hidup yang mencabar..
terima kasih kerana selalu membuatku tersenyum...


alhamdulillah telah sempurna menjadi baju kurung kegemaranku..=)


27.11.10

:: 26 NOVEMBER 2010 ::

Alhamdulillah atas kurniaan Illahi...
26 november 2010..
masih lagi aku dapat berpijak dibumi milik Illahi..
Pagi bersejarah ni..ku diterjah dgn msj2 ucapan dari sahabat2..
terima kasih semua atas ingatan..=)
semoga Allah permudahkan segala urusan harian kalian..
tiada ucapan yang mampu dilafaz..
hari ni..kucuba laluinya dengan senyuman..menceriakn hati duka..



iyah!!!! bangun2...!!!
be a good girls!!!!!!!!!!
hemm tarikh bersejarah + hari debaran..gtu je la yang mampu dikata..
sbb arini 1st paper..adoiii..
dupdap2..!! metodologi dakwah plak tu..
paper Prof mmg soklan yang power2 punya...aiiiisshhh!
moga2 segala yang dijawab tu diterima..amin..
pas exam..balik jalan kaki ngn yah & umi...
lepas rindu..dkt sebulan xjumpa..huhu..zue plak xdapat nk join..=(
lagipun kalut2 exam..besa la..
pai kolej..yut lapar..so mamam la kt kafe kk12..
hemm punya la byk lauk..berpinar2 mata nk memilih..
semua sedap!
yah sampai nanges2 mkn nasi...hihi..lawak tol..meleleh2 air mata...=D
umi menu cm besa...laksa penang..mek kembang semangkuk..hihi..tp xabeh2 gak mkn..
besaaaa nihhh!!! cubit kang...haha..(gaya k.ani)
thanks sudi mkn sesama tadi...
bermakna hariku bersama kalian..=)
sayang kamoooo ketat2!!!!!

Tengahari mood da mula uat hal...
pas bls semua msj2 yang owg wish kt wall fb..
dah stat da......
bOOooooORrrrrIiiiiiNNnnnnGGgggg!!!!
yang amat2 boring...adoi..xtau nape...kosong je..hemmm
ujan plak lebat pas solat zohor...
dusss!! nak ajak sape ek kuar jejalan..
ingat nk ajak yah..dia ada exam..
"hemmm dop diam2 kt bilik la" bak kata org tu...
"ala..nnt kita g jejalan ye.." ish!! u ni..i nk jejalan la..

tiba2..jeng..jeng..jeng..!!!
dapat msj dr yayang i..suke2..!!=)
memahami btol la u ni..time2 i perlukan teman..u mst datang punya..
dia kt fac pendidikan..best gak mkn ngn dia..=)
tiba2 pintu bilik de org ketuk..cepat je dia terbang ke bilik..hik2
so bersiap2...GooOOoo!!! kami jalan dr kolej pai la ke stesen uvsty..bertenaga je tetiba..hihi
haaa..pasar malam!! so pe lg..kami beli la nasi kukus ngn nasi lemak..soya ais...wah!!! sedap!!
LRT da sampai go to Taman Jaya..^_~
xsabar2..dop tepi tasik tu...best2..


hemmm..da smpai sana..stat la ngn mcm2 citer..
lama sgt xjumpa..sebulan kot..=)
pantang je jumpa..muuuusssttttiiii..ada je cite..
sakit perOooot2 gelak..malu Kokrang la u ni..hihi..
mamam la kami...tepi2 tasik..
bermakna bday i tahun ni..de jgk org celebrate sesama..=)
kenyang sgt2..=)
lama kami kt situ..best sgt..hilang tension... lepas macam2 masalah.... pasni xleh nk jejalan da..tumpuan pd exam da 4 paper ag ni... xleh men2 dah.. kami ke AmCorp Mall jap..usha2 jubah kt sana.. byk yang lawa2.. warna putih plak..lagi la berpinar2 bijik mata... firstlady pon ada gak selai jubah lawa..xde size la plok.. aiiihhh susah sguhh nk dpt size y best ni.. jalan punya jalan jumpa 1 kedai br buka..
Wah!!! menarik2..semua barang dlm kedai tu..English style! aduhhh lawanya...
xpuas pusing rasanya..byk less..ish..xsabar2 rasa nk hias umah..hik3 berangan lebey...
tp mmg nk sangat..putih dan suci..huhu..
da bunga lawa sesangat..mcm dop dlm garden plak..
sooOOoo pe lagi..yayang saya mula la nk snap2 gambo..
tp sorok2 takut tuan kdai nampak..xpasai kena halau..hehe..


huiii....rasa xnk kuar kedai tu..
pastu g solat kt surau tu..nasib xsesat..=)
ehmm lama jejalan cuci mata..kitorg pun balik...
sbb da lewat..aishh anak dara!
time ngah tggu LRT yayang sy ni uat suprise la plak..adoiii..
padan la beg i rasa cm berat semacam je..=)
rupanya da adiah dr dia...
comel!! berkenan...katanya nk tambahkan koleksi2 yang ada..
pembakar semangat sgguh la u ni..hihi..
insyaallah..
da rezeki dapat la i realisasikan impian english style i ni..=)

sampai um..jalan2 men ujan plak..hihi..
mmg cr nahas btol la...bukan men bukak payung...
u ni..nakal..haha..
lawa kan ujan..putus2..nasib bek xde guruh..
kalo x..mmg pecut la balik kolej..
penatnya...
tapi sangat berpuas hati...=)

ni gmbr last kami snap..hehe..
dalam rapid lak tu...ada je idea yayang..
hemm love tu pun dia bagi..terharu sangat2..
takutnya i kalo u xde disisi nnt..
nurse kesayangan i ni..
bile2 masa je..tekan loceng terus sampai..=)
bak kata u...i ni da xkecik da..huhu


pape pun terima kasih untuk segalanya...
sahabat i dunia akhirat..
tima kasih temankn i seharian...
26 november 2010
xbiz2 crita kita..smpai tertido..=)
pada keluarga tersayang...sahabat handai..
Terima kasih untuk segala2nya..

dr dia...



~EMY SAYANG KAK YANA~

24.11.10

mOod ExAm kEmBaLi..!!




Buat sahabat2 seperjuanganku..
semoga berjaya dalam exam nanti..
moga Allah permudahkan...
buat diriku..
cekalkan hati... terus melangkah...

Jadual exam sem 5 2010/11

26/11 : Metodologi Dakwah (8.30 Pagi)
30/11 : Dakwah Di Malaysia (3.00 Petang)
1/12 : Pengantar Psikologi ( 11.30 Pagi)
3/12 : Prinsip Bimbingan & Kaunseling Dakwah ( 8.30 Pagi)
10/12 : Falsafah Beragama ( 8.30 Pagi)

alhamdulillah...sem ni xde subjek yang kena exam kt DTC..
kalo x beku aku didalamnya...
good luck semua!!!

.:: AKU ::.


Malam tanpa bulan..

Siang tanpa mentari..

Hilang sudah arah & tujuan..

Mimpi semalam tidak lagi seindah pelangi…

Sendirian menyusuri arus..

Luka dan pedih..

Jatuh & bangun..

Jiwa kental dan keras..

Melangkah terus melangkah..

Tidak lagi ku peduli..

Api membara panas menyala..

Sejuk dingin ke tulang..

Sesak ruang rongga nafasku..

Tetapku atur impian yang satu...

Biar api jadi abu..

Biar luruh purnama di langit..

Ujian ini mendewasakan pemikiranku..

Terkadang sakit ini..

Mengusik perasaanku..

Sekali kuberjanji..

Tetap kutepati..

Berkelip bintang dilangit..

Membawa suara hatiku..

Cahayamu memberiku kekuatan..

Langkahku bermula disini…

2.11.10

pEnUhI MaSa lUaNG nGn PuTErA PutErIkU...

Alhamdulillah..
masih diberi rezeki utk berada di bumi milik Illahi...=)
hari ni La bertolak balik Kelantan..A.yas btolak ke P.pangkor..
semoga perjalanan mereka lancar dan selamat..
Putera puteriku masih beradu lagi..
ehmm dop termenung jap kt kusi..
xtahu nk masak sapan pe utk dorg..
si putera tu ssh mkn ckit..adusss..
mmg kena pujuk br mkn...
uat je la nasi goreng..
trun kedai opah beli sayur...
emm pkul 8.30 setel..



siap la nasi goreng..hehe..xtau la cedap ke x...ehmm carrot plak xde nk masukkn..
kalo x laju ckit dorg mkn..=)
pas kejutkn dorg..mandi..
bila tunjuk nasi tu..semua dop kt meja..
huhu..psikologi sbnrnya..
haha..nmpk cntik...semua nk nasi..huhu..
tapi buktinya sdap xsdap...
hoho..menambah dorg mkn..hik3


ehmm pas mkn..semua dop men..
mmg nakal si kecik tu..suka uat org..
pas kakak2 dia g sekolah petang..
emm boring la dia...
nk g kedai la apa la..last2 skali majuk kt kusi..hehe..



hehe..jahat mak lang...=)
last2 pujuk suh dia mkn nasi..huhu
alhmdulillah biz semangkuk..ssh btol mkn..
tuan xbesar2..padahal tahun dpn dah 5tahun...haihhh..
amru2..=P
nasib bek xuat bnyak pangai..
pas mkn dop dpn tv tgk wonderpets..




tiap2 hari tgk katun je la m.lang pon..=)
nnt kalo sbuk..ssh nk balik..
time ada masa ni...masa u dorg..
nk manja2..=)
nk kena tdokn dia..br bleh study..
kalo x..kita baca buku..dia pun baca jgk..
bersepah2 biz buku..
ketas xpayah cte la..hemm..mcm2..=)
tu la putera puteri saya..

MAK LANG SAYANG SEMUA...

jEjAlAn ItIk AyAm BeRsaMa Ah,La & Hero Yang xBesar2...=)


Ujung minggu yang dh lepas2..
hehe..ak bersama adik2 & heroku kuar jejalan..
xde uat pe kt umah a.yas..huhu..
da dpt perlepasan dr boss kitorg pun kuar..
ehmm saje nk bwk La jalan2..
lama sgt jd "pengasuh" ank2 buah..=)
si hero kecik ni mula2 je ok..
bila da penat berjalan kami kena la bergilir2 dukung..
aduhaiiii...nasib bek kecik..

ADUII..MELAYAN SI KECIK SORG NI..CERMAT ORGNYA..MKN XMO COMOT..=)

da lama xkuar sama2..
tapi adik xde..hemmm slalu tercicir dia sorg..
xpe2 nex time kakak bwk adk jejalan..
si amru ni pntang nmpak mainan..
keras kaki xbergerak trus..

NI LA KEJA DIA KALO KUAR JEJALAN..WAJIB!!! HEHE


NI JAM BEN10 MMG PEMINAT SETIA..KALO XBELI..SEHARI XLARAT NK PUJUK..LIKE M.LANG DIA..HAHA

pai 2,3 keta nk naik...ni la penangan kalo bwk dia jejalan skali..
kalo xbwk..pandai je dia uat muka kesian..hehe
macam pak ngah dia..cm2 la..bak kata umi..hak2..=D
La nk cr barang tok raya aji..
hemm tudung tu mmg dh semestinya wajib beli..
nsib bek xbeli selipar..ishh..
mmg suka sgt beli pdhal kt umah dh bertimbun2..
pai jenuh nk pakai..
tau kt umi...padan muka..
tp sbb kakak2 prihatin xde la dia beli..
huhu..perasan..
jalan punya jalan kol 3lbh bertolak balik da..
lama sgt kuar sian kt puteri2 kt umah tu..
sbb susah nk bwk ramai2..
ehhmm nnt m.lang da ada keta..
m.lang bwk semua g jalan..=)
Insyaallah ada masa lagi..kita kuar jejalan lg k..

KAMI.....SI KECIK DA MAJUK SBB PENAT KENA PERLI NGN KAMI..HEHE

esk ah da keja..emmm kejap je dop sekali cni..
bila da besar pnjg semua..
terpaksa la berpisah n tumpu pada tgungjawab masing2..
rindu nk dop dkt2..hehe
leh gadoh2..hehe..tepuk2..adooii..=)
love u all!!!!!!