assalammualaikum....
apa khabaq semua???opah baru abis basuh baju...arini bangun lambat giler..kol10..opah baru balik dari rombongn kat pulau pinang..kol 5 baru sampai bilik..tu yang tido tak bangun2..hehehpenat sangat jalan..perjalan 10jam dari segamat nak ke pulau pinang.. ni la sweather korea..heheh..kat bilik member



bus uitm...heheh..






tapi memang seronok...ustaz adam bawak kiteorang merayap seluruh pulau pinang..opah gerak ke pulau pinang kol9.30malam ari jumaat..mase tu opah pakai baju sejuk...semua tengok opah dgn muke pelik.."wei nani,,kite nak pegi p.pinang bukan nak pegi korea.."..aduh malunye opah.."ko jangan la cakap kuat2..malu aku..orang tgok..heheh"...
pukul5.40pagi kiteorang sampai kat masjid negeri p.pinang...opah pelik sangat..kenapa masjid yang besar tu tp x de orang...kiteorang orang pertama yang sampai kt masjid tu...mase kat masjid tu..dengan muka yang benyek lepas bangun tido...opah pon jlan nak masuk kat toilet dengan muka senggal...masyaallah...opah bole salah toilet..opah masuk toilet laki dengan muka yang konfiden...sengal...opah sedar lepas kawan opah jerit.."wei ko nak pegi mane tu??"dengan kekuatan yang ade opah pon memecut dgn gear lima..orang laki kat situ pon tkejot... sebelum order sarapan... semua gelakkn opah.....dah la muka benyek macam tu..aduh..dah 2kali malu dah...apela opah ni..mamai sangat la tu...
ooii tga makan pon nak amik gambar lepas solat..kiteorang sarapan..lepas tu pegi bukit bendera...excited sangat..tapi keexcitedan opah terstop sebab bukit bendera ditutup sebab dipertuan agong nak datang kt sane..opah tengok dari jauh je kabel car...aduhhaaaiiii..kecewa tahap cipan...kiteorang pon blah dengan sedih..ustaz ajak pegi masjid terapung..ingatkan terengganu je ade...besar jugak masjid tu..tapi tak sebesar terengganu...dapatlah opah tengok pakcik2 nak pergi cari ikan pagi2 kat sebelah majid tu...cantik sangat laut kat situ..jakun opah..yela segamat tak ade laut macam tu...longkang adela..
banyaknye rama-rama... kol10.30 kiteorang pegi taman rama2...opah tak bape seronok sangat..sebab boring..heheheh..kol12 kiteorang pegi balik pulau..beli jeruk banyak2..heheh..abang2 yang jual tu semangat citer ngan opah pasal pulau pinag...opah angguk2 je...sebab tak bpe paham..dia cakap telor p.pinang...opah pon dapat murah sikit sebab dah dengar citer abg tu...lepas solat kt masjid jamek..kiteorang pegi padang kota lama..mase kat sane ustaz suruh berpisah ikot group..tapi opah n the geng degil..nak jalan btiga..lepas naik bas free..opah dengan kawan tersesat..padan muka..tanya orang sane sini...orang2 bukan melayu kat sane mcm sombong sikit...jalan punya jalan sampai lenguh kaki ni...opah pon sampai kat komtar..shoppng komplek..bila dah sampai situ cepat2 call ustaz..mula2 nk call takut..takut ustaz marah..heheh
0pah: salam ustaz..ustaz kat mne??ustaz: ustaz kat komtar..kenapa??awak kat mne??opah: saya kat komtar jugak..ustaz kiteorang nak jalan ngan ustaz..kiteorang dah sesat...ustaz: hahahahha..ok2..naik tingkat3..ustaz depan kfc..opah: ooo....kat depan kft??kft tu kedai baju ke??ustaz: ape awak mrepek ni..kfc kan kedai makanan...opah:...ooo kfc...saya ni mmg pekak..hahah..ok2..ustaz:hahah ok2..
lepas jumpa ustaz kiteorang pon jalan kaki pergi makan..lepas makan ,,kiteorang solat maghrib kat masjid kapitan keling...opah rase pelik sangat..masjid tu guna bahasa india je..ceramah pon bahasa india..pening opah dengar...tak satu malaysia betol...malam tu opah pergi jeti nak naik feri ke butterworth..first time naik feri..jakun giler...kejap naik atas..kejap turun bawah..hahah..orang tengok pelik je...mase kat feri tu sedih pulak..macam  tak nak balik je...walaupun penat tapi seronok..
ade lagi tempat2 opah pegi..tapi tak larat nak citer..heheheh..tapi opah tetap kecewa sebab tak dapat pegi bukit bendera....opah cakap dengan ustaz..ustaz kate die pon sedih sebab tak dapat bawak kiteorang...ustaz dah selalu pegi sbb ustaz orang p.pinang...dalam bas pon kiteorang tido dengan lena...penat sangat..heheh..lepas ni nak pegi lagi la..heheh

satu malaysia...

dalam bus p.pinang..freee

Hit: 14 Laman Asal