assalamualaikum
Comel tak pic atas ni... seekor kucing yang nyenyak tidur disebelah kerusi aku... kucing zaman sekarang tak takut orang lebih-lebih lagi orang tu bagi dia makanan...... bulu kucing ni lembut, aku agak mesti tuan kedai makan punya kucing dan paling best dia xkacau kita makan.... duduk sebelah kerusi aku takde pun dia mengiaow... cume berdiri sambil anak mata tertumpu pada sudu suapan aku di mulutku ..... bila aku bagi makan sikit dia duduk diam-diam yang terus tertidur... ada 2 ekor kucing yang lain berada berhampiran tapi tak de pun berebut-rebut ... bagus tuan kedai ini mendisplin kan kucingnya...... geram plak aku rasa nak peluk je kucing tu tapi almaklumlah tengah makan .... so aku biarkan kucing oren itu tidur....




kucing juga adalah makhluk tuhan seperti kita... jangan lakita berbuat berbuat kejam... menyeksa binatang-binatang ini... tiada salahnya kita memperlahankan kereta jika ada kucing atau anjing melintas.... kita langgar binatang ini juga seoleh-olah mengambil satu nyawa.... mahluk allah jagalah ia walaupun binatang ini bukan kepunyaan kita...... lebih terharu berita baru-baru ini di pusat jagaan kucing Petknode Petaling Jaya kucing dimana 16 kucing mati@ lebih atas sikap sambil lewa pemilik premis jagaan kucing ni... kalau xmampu nak jaga tak perlu nak terima kucing-kucing tersebut.... andaikata kucing-kucing itu dibiarkan mencari makanan sendiri pun mereka boleh cari dengan merayau-rayau tapi bile dibiarkan berkurung mereka tak boleh berbuat apa-apa...... sedih sangat... semoga pemilik premis tersebut dikenakan tindakan yang sewajarnya

Hit: 12 Laman Asal