Followers

Cari Blog Ini

Rabu, 5 Disember 2007

ANGIN PERUBAHAN DI DUN SERKAM

oleh : budi

Serkam, Parlimen P139-Jasin dan N 26 Serkam mendapat semangat baru menjelang pilihanraya umum akan datang apabila mendapat sokongan dari masyarakat india disini.

Satu majlis ramah mesra bersama kaum india telah diadakan disini yang dianjurkan bersama oleh PKR Jasin dan Majlis Tin dakan DUN Serkam.Pada majlis tersebut mereka telah menzahirkan sokongan kepada BA dengan mengisi borang menjadi ahli PKR.

Timbalan PKR-Jasin, Sdr Azmi Bin Khamis telah menyampaikan sedikit penerangan tentang dasar BA dan keperluan untuk menyokong BA khususnya dalam pilihanraya akan datang. Rata rata masyarakat india yang hadir hari itu faham dengan keadaan semasa politik tanahair. Mereka kebanyakannya orang muda adalah golongan yang berpelajaran dan tinggal ditaman taman perumahan Serkam Darat.

Salah seorang dari wakil masyarakat india yang hadir telah menyatakan kekesalannya selama ini kerana memberi sokongan kepada BN khususnya MIC. Beliau meletakan harapan dan keyakinan yang tinggi bahawa BA akan menjadi kerajaan yang lebih bertanggungjawab khususnya dalam membela nasib masyarakat india dinegara ini.

Turut hadir dalam majlis tersebut ialah ketua Dewan pemuda PAS Melaka - Ustaz Kamarudin Sedek, SU PKR-Jasin - Pn Mahani Mazban,naib ketua PKR-jasin Endunpayan Manickam dan beberapa pimpinan PKR dan jawatankuasa MTD-serkam.

Sementara itu menurut SU- PKR Jasin Puan Mahani, ramai lagi masyarakat india dari estet dan taman perumahan diserkam darat akan mengikut jejak rakan mereka untuk menyertai PKR. Satu majlis penyerahan borang keahlian akan diadakan pada majlis ceramah yang akan diadakan diSerkam Darat pada 17 disember nanti.

Ketika diminta mengulas perkembangan tersebut ,ketua Dewan Pemuda PAS Ustaz Kamarudin menyatakan kesyukuran dengan apa yang berlaku ."Ini satu perkembangan yang baik, dan saya harap masyarakat melayu di DUN serkam ini juga akan sedar dan melakukan perubahan dalam pilihanraya akan datang " ujarnya yang juga bekas calon di DUN Serkam dalam pilihanraya lalu.

Tiada ulasan: