Malam tadi kakak bermimpi yang semua umat islam wajib percaya akan datang hari kiamat yang amat menakutkan, mungkin disebabkan kebelakangan ini banyak berlaku peristiwa dasyat yang terjadi terutama di negara Jepun sehingga terbawa-bawa ke dalam mimpi. Mimpi adalah mainan tidur tapi sekurang-kurang hadir mimpi sebegini membuatkan kita lebih menjadi manusia yang lebih baik dan sentiasa mengingati Allah.

Dalam mimpi itu, kakak dan seorang kawan (perempuan tapi tak ingat sapa) sedang ambil angin sambil makan2 di tepi pantai, cuaca masa itu sangat indah dengan angin pantai yang nyaman dan matahari yang dilindungi awan...sangat tenang dan damai. Ada beberapa keluarga juga sedang bermain air di persisir pantai. Seronok tengok gelagat anak-anak kecil yang dikejar ombak sambil ketawa riang. Tapi dengan tiba-tiba cuaca bertukar menjadi gelap seumpama matahari hilang di alam maya dan masa tu juga kakak tengok ombak besar datang ke arah kakak dengan ketinggian yang tak dapat dibayangkan. Kakak lari sekuat hati tapi kakak masih sempat fikirkan anak2 kecil yang bermain di tepi pantai tadi dan kakak juga boleh agak mereka memang tak sempat lari....sedihnya fikirkan mereka. Sekali lagi kakak menoleh ke belakang dan masa tu kakak cuma fikir " memang mati lah kakak hari ni" tapi entah macamana kakak sempat juga lari sampai satu kawasan kampung. Belum sempat kakak berlindung di kawasan itu, tiba-tiba hadir seakan bebola cahaya dari langit yang jatuh dan membakar rumah-rumah kampung di situ. Ya Allah..takutnya kakak dan masa tulah kakak sudah boleh agak dunia dah kiamat....pastu kakak tersedar...Ya Allah..takutnya kakak...
Sebenarnya kakak juga pernah mimpikan kiamat masa kakak sekolah dulu dan mimpi pertama tu masih kakak ingat sampai sekarang. Masa tu kakak tengok ramai orang berlari-lari tak tentu hala. Bila kakak tengok semua orang pandang ke langit, kakak turut pandang dan sekali tengok awan sedang bergulung-gulung dan kakak mendengar orang sedang menjerit dunia dah kiamat......pada masa tu lah orang berlari-lari mencari masjid dan berebut-rebut mengambil wuduk termasuk lah kakak....mmmmmmm....ingat sampai sekarang part yang ambik wuduk dan awan yang bergulung-gulung. Masa ini lah baru nak ingat Allah tapi sebenar nya dah terlambat pun..DUNIA DAH KIAMAT...tapi baru lah berlumba-lumba mengejar akhirat.
Harap-harap mimpi ini menjadi ikhtibar buat kakak dan sahabat-sahabat kakak untuk lebih mendekatkan diri pada pencipta bumi. Supaya mimpi ini menjadi satu peringatan buat kakak.

zul....kakak share blog zul untuk semua..tanda-kiamat-makin-hampir.htm....harap diizinkan...

Hit: 11 Laman Asal