Assalamualaikum..Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih. Lama dah meninggal blog mawarmerah ni. Rasa rindu untuk meluahkan segala isi hati dan dengan apa yang telah berlaku. 


Alhamdulillah, paling utama sekarang bergelar anak, kakak, guru, tunang orang dan yang paling penting ialah sebagai hamba Allah yang taat kepadaNya. Sekian lama mendiamkan blog ni bukan bermaksud tiada khabar berita tetapi rutin harian yang sangat sibuk sampaikan masa berehat pun tak cukup, inikan pula nak update blog. Semoga Allah berikan kesempatan kali ini..


Ku terima pinangan mu dengan Alhamdulillah. Inilah kisahnya. Bermula dengan satu potong ayat yang diberikan oleh seorang sahabat semasa menuntut semester 1 di UPSI. Masih kekal dalam ingatan. Kata Y****, 
" Bacalah doa ini didalam hati semasa sujud yang terakhir dan pada masa yang sama membayangkan insan tersebut beserta namanya." Ya, doa untuk mendapat jodoh. Sahabat itu menceritakan kisahnya dan dijadikan ikhtibar. Andai dia memang jodoh kita, syukur pada Illahi..


Inilah doanya. Ayat 74, Surah Al-Furqan. Bertahun mengamalkannya.. Akhirnya, dia meminang diri ini. Semoga Allah memberkati. Berdoalah kepadaNya untuk mendapat pilihan yang terbaik dan sesuai dengan diri. Tidak salah untuk mencintai dan menyayanginya tapi biarlah cinta kepada Nya mengatasi segala-galanya. Biar pun 3 kali istikharah pernah dilaksanakan untuk tujuan ini, penunjuk itu memang benar. 


Sujud dan berdoa, terus berdoa. Itu senjata dan amalan yang mujarab.
~Yang baik itu datang dari Nya, yang buruk itu kelemahan diri dan masih boleh diperbaiki~



Hit: 29 Laman Asal