TERIMA KASIH KERANA BERKUNJUNG - SALAM PERJUANGAN


JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT

JAWATAN KOSONG DUNIA AKHIRAT
Klik Kanan & Save Serta Besarkan Untuk Lebih Jelas

Thursday, October 21, 2010

Batu Sapi : PKR Sabah gagal fahami mesej Anwar ?


Pakatan Rakyat telah memuktamadkan bahawa PKR akan mewakili Pakatan Rakyat dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Batu Sapi yang penamaan calonnya pada 24 Oktober ini sebelum pengundiannya pada 4 November depan.

Samada PKR di negeri Sabah benar-benar memahami perjuangan PKR, tidak dapat dipastikan tetapi menjelangnya PRK Parlimen Batu Sapi, PKR Sabah tidak habis-habis berperang sesama sendiri dalam keadaan rejim BN di Sabah ligat turun padang untuk mempertahankan kerusi itu yang sebenarnya PR mampu menawannya jika mereka mementingkan muafakat.

Sebentar tadi, difahamkan, bekas rakan BN, Parti Maju Sabah (SAPP) tetap dengan kedegilannya untuk bertanding pada PRK itu seterusnya mengesahkan pandangan banyak pihak bahawa parti itu mungkin ditaja oleh rejim BN untuk memecahkan undi PR.

Buat semua Pimpinan, penyokong, pengikut dan pendokong tegar PKR (mungkinkah banyak trojan horse dalam PKR Sabah?), fahami baik-baik ucapan Datuk Seri Anwar di Papar, Sabah bulan lalu berhubung pentingnya muafakat PKR dan PR ke arah menawan Sabah pada Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.

Sekiranya anda kekal dengan sikap degil yang sama, lebih baik PAS di beri peluang untuk bertanding di Parlimen Batu Sapi.

“Saudara Tamrin (Ahmad Tamrin Hj Jaini) selaku Pengerusi (Majlis Pimpinan Negeri PKR Sabah) kita selaras, pimpin dengan baik kita bagi kerjasam dengan dia.

Saudara Dr. Jeffrey selaku Naib Presiden kita minta dia jaga Sabah dan Sarawak, tingkatkan.

Kita nak gaduh dalam mesyuarat, kita gaduh, Saya bukan Dewa. Kita dalam KEADILAN, kita terbuka.

Cuma sebagaimana dipesan jangan sampai digunakan oleh orang luar untuk menikam kita, kalau terkeluar maklumat dan hal-hal yang boleh melemahkan kita. Ini kita pesan.

Jadi sebab itu, kita kena bergabung tenaga, selain daripada kita perkuatkan KEADILAN, kita kerjasama dengan DAP dan PAS, kerana kita dikalangan pimpinan, kita sudah bertekad.

Saudara tahu betapa banyak hubungan peribadi saya dengan pimpinan PAS dan DAP. Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Tuan Guru Nik Aziz dan Tuan Guru Presiden PAS, Hj Abdul Hadi Awang. Kita berkomunikasi hampir setiap hari.

Saya Melayu Muslim, Lim Kit Siang Cina, bukan Islam. Saya PKR, Tuan Guru Nik Aziz dan Tuan Guru HJ Hadi Awang PAS, tapi kita bincang dan cari muafakat.

Kalau saya boleh kerja macam satu keluarga, dengan pimpinan dalam Pakatan Rakyat, sebab apa kita dalam satu parti (dalam PKR) di negeri Sabah ini tak boleh muafakat macam adik-beradik,” tegas Anwar dalam ceramah di Papar, Sabah baru-baru ini.

Salam perjuangan di Batu Sapi!

No comments: