dipetik dari malaysiakini

wah!! rumah raja bernilai RM797 juta..raja mana yang nak duduk ni? perlu ke raja ada tempat tinggal sebegini megah kalau rakyatnya masih melarat kemiskinan? buta huruf yang masih lagi berleluasa di kawasan luar bandar..dengan hak orang asli masih diketepikan..wahai raja..adakah anda yang minta semua ini??

ahh..ini sandiwara UMNO-BN..sengaja memahalkan harga istana untuk kepantingan kroni..kalau anda dah baca post sebelum ni..anda akan tahu siapa antara kontraktor yang terlibat..dan jelas ini projek kroni..menggunakan nama sultan, mereka kaut keuntungan..mereka guna istana supaya rakyat x bantah, kononnya orang melayu dan rakyat malaysia mesti patuh pada raja..

RAJA JENIS MANA YANG ANDA MAHU??? raja menindas?? wahai raja2..kalau lah kalian duk lam rumah tu sambil "berfacebooking" dan "berchatting" baca la post ku ini..AKU BENCI PADA RAJA DAN KERAJAAN YANG MENINDAS DAN TIDAK HIRAUKAN MASALAH RAKYAT..jgn buat keputusan atas kapasiti sendiri tanpa hiraukan masyarat yang daif dan tertindas..

bagi aku, raja/sultan yang baik ialah raja/sultan yang dapat memenuhi kehendak rakyat..beri lah sedikit tanah anda pada yang x memiliki..kongsilah harta anda pada orang miskin...kerana duit itu, duit rakyat...jangan sampai 1 tahap rakyat menolak sistem beraja di Malaysia..


RAJA ALIM RAJA DISEMBAH,
RAJA ZALIM RAJA DISANGGAH

P/S : mahasiswa agen perubahan kearah sistem masyarakat yang lebih baik..
Hit: 27 Laman Asal