"Dan orang-orang yang sabar kerana mengharapkan keredhaan Tuhan mereka semata-mata dan mendirikan sembahyang, serta mendermakan dari apa yang Kami kurniakan kepada mereka, mereka pula menolak kejahatan dengan cara yang baik; mereka itu semuanya adalah disediakan baginya balasan yang sebaik-baiknya pada Hari Akhirat" - (Ar-Ra'd:22)

Sunday, December 22, 2013

potong pendek

Terlalu banyak perkara berlaku dalam hidupku selama ini.  Suka, duka, sedih, pilu..Setelah berbulan-bulan berfikir, akhirnya aku mengambil keputusan untuk memotong rambutku seperti ini.

 *gambar hiasan di ambil dari google

Mengapa? Sebab aku nak buang semua pengalaman pahit itu jauh-jauh.  Bukan senang aku nak buat keputusan lebih-lebih lagi rambut aku ni sangat lambat untuk panjang.  Sayang sangat nak potong.  Menangis juga tengok rambut berjuraian jatuh ke atas lantai tapi nak buat macam mana kan? Hidup perlu diteruskan.  2014 merupakan azam baru dan semangat baru untuk aku terus mengorak langkah demi masa depan dua orang puteraku.  Tiada masa untuk berpaling ke belakang.  InsyaAllah langkah demi langkah akan ku atur untuk kepentingan kami bertiga.

No comments:

Post a Comment