Wednesday 19 December 2012

Tunjuk Ajr Ku Sifu


               Hari ni adalah hari yang terakhir ambe menjadi tutor lab subjek Sistem Komputer dan Aplikasi. Semua pelajar lab kena present blog dyorang kepada lecturer (Pn Sue) sbg task terakhir lab. Ambe bersama Zul (Tutor's partner) juga terlibat dalam amek markah untuk blog presentation. Antara modul-modul yang ambe mengajr selama 9minggu ialah tentang open office (text document, Spreadsheet, presentation, draw),


windows movie maker dan blog. Tq kpd tutor ambe kerana bg peluang untuk mengajr lab subjek ini. Pada mulanya ambe tidak yakin untuk terima offer ini secara part time kerana xdk pengalaman dan xbese dgn open office. Setelah mentor ambe memberi siket motivasi dan penerangan tentang modul yg perlu diajr, ambe terima dan berusaha wat yang terbaik menjadi seorang tutor. Pada mulanya, seriously ambe neves jugop la sbb first time nk mengajr, takot-takot xtahu ap nk diajr..haha.. Pastu dalam lab sume gadis2. Mmg ambe xkejut jgp la, xtahu la plop student Foodtech sume pmpn. Rasa mcm msuk kelas wanita la plop. Nseb bek xkena ajr memask ke, menjahit ke, makeup ke..haha. Rasa hormon jantan mkn menurun pn ad. Lab ni pada setiap hari rabu, dan ambe akn prepare modul yg perlu diajr sehari sebelum lab bersama Shafiq dan Amal. Dyorang yang byk bantu ambe semasa sesi mengajr di lab, thanks buddy. Time blog presentation plg best. Blh tgk kreativiti dyorang wat blog n bagi penerangan. Markah diambil berdasarkan unsur-unsur yg ada dlm blog seperti audio, video, graphic dan link. Blog presentation tu amek masa cket sbb internet problem. Alhamdulillah semua berjalan dgn lancar dan jayanya. 


 Ambe ada wat survey tahap pengajaran ambe sebagai tutor. Nk tgk feedbak dr dyorang. Inilah resulnya. 62% vote Sangat Baik. Tqvm kpd yg vote dan ambe memohon maaf jika ada terkasr bahasa, kurang jelas , dan salah dan silap sepanjang ambe menjadi tutor. Yang baik itu datangnya dari Allah SWT dan yang buruk datang dari kelemahan diri saya sendiri. 


Kenangan bersama junior lab CSC3100. 


Antara-antara blog yang dihasilkan oleh ank didik ambe:- 
             muslimahzone2012.blogspot.com


6 comments:

  1. eceh..tahniah..berhempas pulas bace modul..aku x la kn..

    ReplyDelete
  2. Ok la. kalau dapat job lagi lepas ak ajk mu lg..

    ReplyDelete
  3. "hormon jantan mkin menurun..." hurm~~ i wonder how..haha
    Thank u lab2 tutor, 'cikgu Amal' n 'cikgu Erman' ^.^

    ReplyDelete
  4. Welcome. 8-)
    Gudluck for ur final exam. All the best.

    ReplyDelete