Perhubungan atau bercinta dengan seseorang yang memiliki banyak persmaan dengan kita rasanya membuat kita semakin yakin yang dia betul-betul orang yang kita cari di saat ini adalah jodoh kita. Dan kita selama ini  pernah mendengar kata bahawa ““Jodoh Itu Adalah Cerminan Dari Diri Kita Sendiri””.
Jangan terlalu  percaya dengan kata-kata yang dianggap sebagai kata para leluhur dan sudah banyak terbukti itu sebenarnya kita sudah melakukan sesutu yang akan mengelirukan diri kita kerana telah meyakininya. Kerana sebenarnya  memiliki banyak persamaan dengan seseorang yang kita suka itu tidak bermakna kamu berdua akan  berjodoh . Mengapa demikian?

Suatu Hari Kamu Akan Tahu Bahawa Kamu Tidak Akan Pernah Serasi Satu Sama Lain
Terkadang banyak memiliki persamaan antara kamu dan dia itu hanya persamaan sebagai teman saja, bukan sebagai pasangan. Jika pun saat ini kamu dan dia ada dalam hubungan cinta bukan tidak mungkin dikemudian hari kamu akan menemui sedikit perbezaan, jika kamu sudah menemui titik itu hubungan kamu dan dia pasti akan langsung berakhir. Dan baru pada saat itulah kamu akan sedar jika sebenarnya kamu dan dia tidak serasi untuk menjadi pasangan tapi hanya sesuai sebagai teman saja.
Pertengkaran Pasanagn yang Memiliki Banyak Persamaan Itu Pasti Berbeza
Ia akan berbeza dengan pasangan yang memang tidak memiliki keserasian kerana mereka yang tidak memiliki kerasian akan lebih banyak berusaha untuk belajar saling mengerti perbezaan satu sama lain. Sementara kamu yang sudah memiliki banyak persamaan memang sukar untuk bertengkar tapi ketika bertengkar kamu akan langsung bertengkar hebat dan tak jarang akan memilih untuk mengakhiri pertengkaran dengan memutuskan hubungan. Alasannya kerana kamu sudah saling mengerti itu sendiri.
Memiliki Banyak Persamaan Membuat Salah Satu Dari Kamu Harus Lebih Banyak Mengerti
Pasangan yang banyak memiliki perbezaan akan sama-sama berjuang untuk saling mengerti perbezaan satu sama lain. Sementara pasangan yang sudah mengetahui banyak memiliki persamaan akan lebih senderung ‘menuntut’ salah satunya lebih mengerti, entah kamu yang harus mengerti dia atau dia yang harus lebih mengerti alasannya kerana memang persmaan antara kamu dan dia. Percayalah meski pun sebelumnya kamu dan dia tidak memiliki komitmen untuk siapa yang harus lebih di mengerti, namun hal ini akan kamu lakukan tanpa sepengetahuan kamu sehingga tanpa kamu sadari.
Blog Aktikel  : Rahsia Kahwin Muda Photo Asal : Mohamad Hafizul Fizul
Hit: 10 Laman Asal