dah lama rasanye tak berblogger ni.arini gatai plak tgn nk berblog.nk citer psl adikku yg prasekolah tu.dia pun dh konvo tamat prasekolah.pakai la dia baju konvo tu.punya la besar bajunye dgn dia.

ni nk citer psl sukaneka dia plak.adik aku ni dh terpilih utk acara sukaneka di sk seri setia.ari2 berlatih kt sekolah.yela nk lawan dgn sekolah2 lain.semangat la dia nk menangnye tu.adik aku ni dpt msk acara padankan gambar.dia ckp 'senang je yun'.yg tak bestnye lg 2 ari nk sukan dia demam plak.muntah2.kalu dia msh demam dan muntah2 abah aku nk ckp la dgn cikgunye dia tak blh main.tp alhamdulillah ari jumaat tu dia dh okey.cikgunye siap bg msj kt abah aku tnye afisya dh okey ke.kalu dh okey sok blh dtg sukan.abah aku ni bg la dia baca msj cikgu tu.cpt2 dia ckp "dh sihat dh abah.dh sihat".excited nk sukan.

tiba la ari sabtu adik aku sukan.cikgunye kata sblm kul 7am mesti ada kt sekolah.yg mak abah aku ni bgn la kul 6am.kejut adik aku tu.sampai je sekolah tgk cikgu puntakde lg.tggu punye tggu cikgunye dtg kul 7:30am.marah btl abah aku.kalu tau lambat dia pergi sarapan dulu.ni dh adik aku tak sarapan.cian dia.tp sampai sek tu abah aku belikan sarapan tuk dia.kang pengsan plak dia tak sarapan.dh la nk lari.sampai je cikgu diorg pun gerak ler ke sekolah.adik aku ni naik dgn cikgunye.

yg aku ni gerak lambat ckit.kul 8am br gerak.nk tgk jgk dia sukaneka.bg semangat.sampai je sekolah tu tgk diorg dh start perbarisan.sekolah adik aku pakai baju wrna hijau.dgr yb bg ucapan.lps berucap mula la acara2nye.yg aku ni bg la sokongan.terjerit2.hijau...hijau...hijau...sampai giliran adik aku apalagi aku dan mak pun jerit la pggil nama dia.hehehehe...aku plak yg excited.akhirnye kumpulan dia dpt no 3.jadilah.hehehehe...lps tu ada acara senaman aerobik plak.lucu tgk bdk2 senaman.mcm2 gerak geri ada.selesai je senaman abah aku pun minta izin kt cikgu nk bwk adik aku blk.yg kami ni nk g tf beli brg dapur.maklum la en somi br gaji.apalagi shopping la kita.



tggu giliran 
nk amek hadiah  
dpt la pingat gangsa 



keluar barisan  
Hit: 0 Laman Asal