11.2.14

PENYERAHAN BANTUAN AWAL PERSEKOLAHAN & MESYUARAT AGUNG PIBG KALI KE-14

Pihak sekolah mengucapkan ribuan terima kasih kepada Yb Dato Hj Ahmad Razif bin Abd. Rahman,Pengerusi Jawatankuasa Sains&Teknologi, Inovasi,Teknologi Hijau Dan Air merangkap ADUN Seberang Takir kerana sudi menyampaikan bantuan awal persekolahan dan merasmikan mesyuarat agung PIBG kali ke-14 Sekolah Kebangsaan Teluk Ketapang.




10.2.14

DOKUMENTASI PROGRAM HaLus

Jam 8.10 pagi, bertarikh 6 Februari 2014,seramai 61 orang peserta (6 Makwa, 6 Salam dan 6 Husna) telah mendaftarkan diri sebelum berjalan kaki ke Pantai Teluk Ketapang dan dikendalikan oleh Encik Baharim, Encik Mat Usop dan 4 orang Guru Pelatih IPGKDRI yang bertugas sebagai fasilitator. Mereka ialah Cik Nur Fatin, Cik Zainab Asilah, Cik Raihanah dan Cik Wan Samirah Bahiah. Perjalanan ke lokasi aktiviti hanya mengambil masa selama 5 minit sahaja.Sebaik sahaja sampai, para peserta diagihkan kepada lima kumpulan dan bersesuaian dengan lima stesen aktiviti yang akan dijalankan. Setiap stesen, para peserta dikehendaki menyelesaikan dan menyempurnakan tugasan yang diberi dalam masa 15 minit.
Stesen 1 – Gajah Berpusing
Setiap peserta dikehendaki berpusing sebanyak tujuh pusingan dan berjalan ke fasilitator untuk menjawab sifir yang diajukan. Jawapan yang betul akan dikira markah untuk kumpulan mereka. 
Stesen 2 – Belon Air
Para peserta berada dalam bentuk bulatan. Mereka dikehendaki membaling belon dan disambut dengan selamat. Peserta yang tidak berjaya menyambutnya dengan baik akan terkeluar daripada kumpulan. Pemenang ditentukan berdasarkan bilangan belon yang terkumpul. 
Stesen 3 – Layang-layang
Para peserta dikehendaki membuat sebuah laying-layang yang mampu naik. Kumpulan yang berjaya menaikkan laying-layang dengan baik akan dikira pemenang.
Stesen 4 – Kaki Ayam
Kaki peserta akan diikat dengan kawan mereka untuk mencari dan mengambil gula-gula berdasarkan warna yang diarahkan. Kumpulan yang berjaya mengumpul gula-gula terbanyak dikira pemenang.
Stesen 5 – Mama Pesan
Dalam aktiviti ini para peserta dikehendaki menyampaikan pesanan yang diberi. Ketepatan peserta yang terakhir menyampaikan pesanan akan dikira pemenang.




Keseluruhannya, aktiviti yang dirancang sangat sesuai dengan aras dan kebolehan para peserta yang memiliki harapan lulus di dalam UPSR nanti. Jam 10.00 pagi para peserta rehat dan diberi makanan berupa nasi minyak dan air mineral.Selesai makan, acara menyampaikan hadiah kepada pemenang yang berjaya mengungguli setiap aktiviti. 10.15 pagi para peserta berjalan balik ke sekolah dengan diiringi oleh Encik Mat Usop.Secara keseluruhannya, program ini dapat memberi impak yang sangat baik kepada para peserta bekerjasama dalam kumpulan untuk menyelesaikan sesuatu masalah yang dikemukakan. Bezanya masalah yang dikemukakan kali ini dalam bentuk permainan minda. Program ini juga mencapai objektif sebagaimana yang telah dicadangkan. Para peserta berpuas hati dan gembira dengan aktiviti-aktiviti yang telah disusun atur dengan baik.Semua guru menjalankan tugas dengan begitu komited dan baik sekali sehingga perjalanan program ini amat lancar. Alhamdulilah, tiada kejadian yang tidak diingini berlaku.



6.2.14

MAJLIS CAKNA CEMERLANG AKUJANJI UPSR 2014

5 Februari 2014,11 pagi pihak sekolah menerima kedatangan ibubapa tahun 6 bagi menyempurnakan Majlis Cakna Cemerlang Akujanji UPSR 2014 murid tahun 6.Majlis ini dirasmikan oleh Encik Norzilam Bin Mohamed, Pengarah Biro Tatanegara Terengganu.



2.2.14

MAJLIS SAMBUTAN MAULIDUR RASUL PERINGKAT SEKOLAH TAHUN 1435H/2014

Tanggal  12 Rabiulawal  merupakan satu tarikh keramat dalam sejarah umat Islam di seluruh dunia. Maulidur Rasul tahun 1435H atau tahun Masehi 2014 jatuh pada 14 Januari 2014 dengan Tema sambutan Wasatiyyah Tonggak Kesatuan Ummah.




Dengan peristiwa itu,pihak sekolah telah mengadakan Sambutan Maulidur Rasul Peringkat Sekolah Pada 28 Januari 2014.Perarakan dari sekolah ke Bangunan Penyelaras UMNO Dun Seberang Takir telah berjalan dengan lancar.



Gambar-gambar lain semasa majlis berjalan boleh di lihat pada Galeri Foto blog sekolah.