assalamualaikum....
post kali ini siti nak cerita tentang emas pulak.... :-)
memandangkan harga emas tengah jatuh.... jom ramai2 kita membeli emas sebagai pelaburan jangka masa panjang..... nilai emas semakin meningkat setiap tahun.... berbanding dengan nilai matawang yang semakin kecil...

siti menyeru  kepada para ibu bapa agar menyimpan emas untuk pendidikan anak-anak kita. Anak-anak kita sangat bernilai...Aset bagi perlaburan kita di akhirat nanti, insyaAllah.
Oleh itu, mulalah menyimpan emas agar mereka dapat meneruskan pengajian ke peringkat yang lebih tinggi pada suatu hari nanti...

Sesungguhnya segala yang baik itu datangnya daripada Allah, yang buruk itu adalah kelemahan siti sendiri....

 
1 dinar   berat 4.25gm (916) harga pada tarikh 30/4/2013 RM647  harga berubah setiap 20 minit
Harga mapu milik.....
Jom kita sama2 melabur dlm bentuk emas fizikal.... 
____________________________________________________________
Di petik dari blog jutawan emas ____________________________________________________________ Salam sejahtera. Wow! harga emas jatuh banyak? Apa nak buat?
Jawapannya, beli stok emas fizikal sementara stok masih ada.
Untuk pengetahuan anda stok emas fizikal di bank-bank kebanyakannya dah tiada! Saya mendapat sms dari rakan-rakan yang pergi ke bank, mereka memaklumkan kepada saya stok emas fizikal habis. Orang berpusu-pusu membeli emas fizikal kerana harganya jatuh banyak. Jadi, apabila harga emas jatuh banyak, beli emas fizikal. Simpan emas sebagai aset @ harta anda. Jangan ingat bila harga emas jatuh teruk maka orang takut untuk membeli emas. Ini adalah masa memborong emas!  Soalan: Bilakah masa terbaik untuk membeli aset @ harta? Sudah tentu bila harga aset tersebut jatuh. Bagi mereka yang membeli emas untuk keuntungan pelaburan, mungkin akan rasa resah sebab harga emas jatuh, jadi kena tunggu lagi. Bagi mereka yang membeli emas sebagai aset@ harta. Memang mereka akan senyum. It’s all about mind setting!


http://www.publicgold.com.my/referral/PG032327/321841
Hit: 15 Laman Asal