Tanggal 13 februari 2010 bersamaan 29 Safar 1431H (Sabtu) merupakan hari yang bersejarah dalam kamus hidup kakakku...bkn di sebabkan hari Valentin Day yg di gilai oleh ramai pasangan kekasih di dunia ini..tp adalah di sebabkan beliau mendirikan sebuah masjid dengan pasangan hidupnya yg kini bergelar suaminya. Majlis akak nikah berlansung selepas waktu Asar, pada pukul 5.15 ptg di Masjid Nurul Huda berhampiran dengan rumahku.. kedatangan sedara mara, rakan2 dan taulan memeriahkan lg suasana majlis akad nikah ini..


Upacara akad nikah ini di ambik alih oleh Imam masjid Nurul Huda En Abdullah..dengan sekali lafaz sahaja, lelaki itu sah menjadi abg ipar aku...ini kali pertama aku mendapat abg ipar..sblum nie akak ipar je...hehehehe..lps nie terbatas la dalam umah..dah kena pakai tudung..warghhhhh....hehehehe..apa yg aku dgr dr mulut akak aku, "lepas nie akak sorang je boleh buka tudung dalam umah"...jgn jelous kata dia...xpe, dalam hati aku sabar je la..


Majlis akad nikah disudahi dengan bacaan doa. Majlis menyarung cincin dilakukan di Masjid tersebut..dari pandangan aku, aku dapat melihat keceriaan dan kegembiraan yg terukir di wajahnya. Inilah kali pertama dirinya bergelar Isteri.. lps nie tanggungjawabnya terhadap suami plak..hehehe..selesai upacara menyarung cincin majlis diteruskan lg dengan makan beradap di rumah pengantin perempuan. Ini bukan hari persandingan diaorang lg tau..besoknya baru majlis persandingan..hari akad nikah akak aku, ayah aku mengadakan hari kesyukuran dan doa selamat kepada pasangan pengantin. ramai saudara-mara yg dtg..memang memenatkan..maklum la dah lama xwat kenduri secara besar2an ni.

selepas habis kenduri kesyukuran tu, aku,adik2 n kawanku bergotong royong mengemas umh,basuh pinggan dan mangkuk, belanga(kuali) n periuk besar...nie baru knduri kesyukuran..

bsok baru kenduri persandingan yang dihadiri oleh hampir 1000 jemputan dr pelbagai sanak saudara n teman ayh..memang memenatkan..walaupun ayh buat katering namun masakan sendiri seperti bihun sup dan laksam tidak dilupakan..

Malam tu, upacara berinai, sambil masukkan gula2 dalam kotak gula2..aku ngan adikku hanya berada di dapur setiap masa mlm tu..xsempat nk tgok akakku berinai..mklum la teringin jgk nk pakai inai..dh lama xpakai inai...kecik2 dulu pakai la..tp bila dh besar dh xpakai..bila selesai je di dapur aku terus naik atas umh..nk berinai sama...beriya2 plak..mcm aku plak nk kawen...hahahaha..xpe kongsi kegembiraan bersama2..lps nie nk gurau lebih2 ngan kakak dh xbleh..



14 Februari 2010 bersamaan dengan 30 Safar 1431H (Ahad)bsok pgnya, hari persandingan kakakku, aku ngan kwn2 mula bersiap2..abg aku menjemput orang Marhaban pukul 10pg..kena la bersiap awal2..hehehe..klau x,malu kt orang...pelbagai hidangan di sediakan..cewah macam la byk sgt..hanya 3 jenis lauk je yg dihilangkan kepada tetamu yg dtg. aku mula la menangkap gmbr sana n sini..ada je org suruh tngkap gmbr aku tngkap..tp kebnykkan gmbr hanya gmbr pgntin saje..gmbr aku xada la sgt..hehehe..

memang penat sungguh tangkap gmbr nie kn..posing sana posing sini..maklum la dikatakan aku nie juru camera..hehehe..ye la tu..last2 gmbr aku yg xada..sedeynya...sembilan hantaran berbalas tujuh..hehehe,sempat jugak aku tngkap gmbr..

ketibaan pengantin lelaki tepat pada pkul 12 tghari..masa tu marhaban xabih lg..terpaksa la diaorang bertapak kt masjid dulu..hehehehe..mintak maaf la ye kepada pihak lelaki..mgmbil masa 20 minit. masa tu mula la kelam-kabut dengan hidangan mkn beradab..wlaupun katering yang lakukan semua tp org umah xboleh duduk diam sama, ada je nk wat...









sampai xlarat aku berposing sana sini...memang memenatkan..tp aku nk ucapkan terima kasih wat kawan2 yg hadir...terutamanya nora..hehehehe..hope lepas nie jgn jemu datang KEDAH..kwn2 yg lain seperti jamilah, zafirah, haizan,faiz, hafiz(cho),sapudin, dan kawan2 yg Jauh dari KL yg sanggup datang..terima kasih byk2..kedatangan kamu menjadi kontroversi...hahahaha

ku mendoakan agar engkau bahagia dengan si dia yg tercinta...hope lepas nie jgn lupa plak...hem2..penat kat aku plak ye...hehehehe..TAHNIAH!!..moga dikurniakan anak yang soleh & solehah..

Hit: 30 Laman Asal