Sampai dah penghujung hari Jumaat yang terakhir dalam bulan Januari. Ya Allah, tak tahu nak kata mcm mana dah selain drp hati ni mengingati tentang akhir zaman & hari Kiamat. Hari demi hari berlalu begitu saja. Terlalu pantas sampai rasa takde buat apa. Serasa baru je melahirkan Nazif & budak tu dah pun setahun setengah umurnya.
Bila fikir tentang masa, aku rasa takut. Takut dalam masa yang terlalu pantas tu dilalaikan lagi dengan perkara duniawi tak beringat tentang ukhrawi. Dalam masa yang terlalu singkat ni, banyak yang hendak diperbuat. Sejak Naurah masuk kindy, malam semakin sibuk dengan ulangkaji bacaan rumi & iqra' nya. Sambil-sambil melayan karenah di bongsu. Mandi, solat.Tahu-tahu sudah pukul 10malam & sudah mahu masuk tidur.
Tidurnya nyenyak sampai pukul 6pagi. Mungkin kerana keletihan. Tahajjud entah kemana. Bangun, solat & buat sarapan utk 1 keluarga sebagai bekalan ke tempat tujuan masing-masing. 
Betul. Yang aku ada masa agak lapang cuma kat offi…
Hit: 13 Laman Asal