Monday, April 5, 2010

BANTU ORANG MISKIN DAPAT PAHALA DAN WANG

Assalamaualikum warahmatullahi wabarakatuh,

Apa khabar semua yang saya kenali atau tidak dikenali, semoga semuanya dalam keadaan sihat sejahtera dan dalam peliharaan ALLAH S.W.T. hendaknya. Amin, Amin, Amin.

Disini ingin saya kongsikan bersama anda semua mengenai pelan membantu orang miskin dan disamping itu kita mendapat pahala dan imbuhan wang tunai setiap bulan, Apa-apa pun kalau kita nak bantu orang mestilah kita kena menghulur/membantu dulu, barulah kita pun akan dibantu oleh orang lain.

Bersama-sama ini di terangkan serba sedikit mengenai program bantu membantu ini. Sekiranya tak faham boleh hubungi saya Ariffin : 013-3822427 begin_of_the_skype_highlighting              013-3822427      end_of_the_skype_highlighting

MUAFAKAT MEMBAWA BERKAT ...

KOPERASI BERKAT MUAFAKAT SEJAGAT MELAKA BERHAD (BMS) telah didaftarkan di Suruhanjaya Syarikat Malaysia dengan no. pendaftaran MA0135548-X. Jenis perniagaan yang didaftarkan adalah PERKHIDMATAN PENGURUSAN DAN AGEN KOMISEN. .

BMS menjalankan operasi perniagaannya di No 22 J/1 TAMAN HARTA PERTAMA, BUKIT BARU 75150 MELAKA.

BMS bertindak sebagai KONSULTAN yang menjalankan perkhidmatan pengurusan dan AGEN KOMISEN kepada peserta-peserta yang berdaftar. Ini bertujuan bagi membantu mereka yang ingin membuat AMAL KEBAJIKAN dan menyumbang kepada mereka yang memerlukan

BMS adalah satu-satunya syarikat yang menjalankan KONSEP AMAL BERMUAFAKAT dan SUMBANG MENYUMBANG menolong antara satu sama lain.

Program AMAL KEBAJIKAN BERMUAFAKAT ini adalah sebuah Program Amal Kebajikan Bulanan Jangka Panjang bukan skim cepat kaya atau skim piramid atau surat berantai atau pelaburan TETAPI SATU PROGRAM yang dirangka begitu CANGGIH dan RAPI serta dibuat penelitian dan kajian untuk MENJADUALKAN SUMBANGAN BULANAN BERTERUSAN...

Melalui Program Amal BULANAN ini, BMS menyediakan JADUAL SUMBANGAN BULANAN, SUMBANGAN yang akan anda terima meningkat tanpa henti setiap bulan...

Sebelum anda menerima sumbangan , anda wajib menyumbang dahulu kepada rakan-rakan anda di dalam MUAFAKAT ini.

SEMUA BENTUK SUMBANGAN HENDAKLAH MENGGUNAKAN WANG POS SAHAJA DAN TIDAK MENGGUNAKAN WANG TUNAI...

MUAFAKAT MEMBAWA BERKAT

Berminat untuk keterangan lanjut boleh hubungi : ariffin 0133822427

PROGRAM SUMBANGAN AMAL BMS RM180
1. Anda daftar dan berikan sumbangan RM180 sahaja pada bulan yang pertama.
2. Anda akan menerima sumbangan setiap bulan berpandukan kepada jadual penerimaan sumbangan seperti dibawah:
• BULAN PERTAMA - DAFTAR
• BULAN KEDUA - RM20
• BULAN KETIGA - RM50
• BULAN KEEMPAT - RM100
• BULAN KELIMA - RM200
• BULAN KEENAM - RM250
• BULAN KETUJUH - RM250
• BULAN KELAPAN - RM250
• BULAN KESEMBILAN - RM390 dan Daftar semula RM180
• BULAN KESEPULOH ULANGAN PENDAPATAN SEPERTI BULAN KEDUA DAN SETERUSNYA.........
Anda boleh memberi sumbangan maksima sebanyak 10 id ( 1 id=rm180 ) sebagai peserta.
Anda tidak perlu menaja.
Dengan menyumbang 1 id (rm180) , anda akan menerima sumbangan muafakat secara ikhlas utk 9bln pertama sebanyak RM1510.... UNTUK 10 id (rm1800) , anda akan mnerima sumbangan muafakat secara ikhlas untuk 8 bln pertama sebyk RM15100 bayaran dibuat menggunakan wang pos.
Sumbangan ini akan dihantar melalui sistem courier GDEX atau POSLAJU ke alamat anda mengikut tarikh jadual penerimaan sumbangan. Biasanya mengambil masa 2 hari tidak termasuk cuti umum. Sumbangan juga boleh diambil by hand di pejabat BMS sekiranya anda tinggal berhampiran HQ di Melaka.
Sebenarnya mulai bln ke4,5,6,7,8, kita ada juga memberi sumbangan kepada TABUNG KEBAJIKAN RM50 untuk tujuan amal kebajikan membantu ibu tunggal, anak yatim dan keluarga yang susah/daif (yg bukan ahli peserta bms). Program diluar sana kebanyakannya hanya membantu ahli/peserta program jika berlaku musibah tetapi di BMS kita membantu kepada bukan peserta yg layak dalam golongan yg telah disebut diatas dimana tugas agensi bukan sahaja untuk mencari sumbangan dari peserta baru tetapi mengenalpasti golongan yang memerlukan pertolongan tetapi tidak dapat bantuan diluar sana, satu tanggungjawab murni . Sudah ramai yang menerima sumbangan amal kebajikan hasil dari program BMS ini di Malaysia dan Pekan Baru,Sumatera.
SYUKUR ALHAMDULILLAH, PROGRAM BMS BUKAN SAHAJA MEMBANTU DIKALANGAN WARGA PESERTA MUAFAKAT BMS TETAPI JUGA KEPADA GOLONGAN MISKIN, IBU TUNGGAL, ANAK YATIM. KELUARGA DAIF YANG LAYAK AKAN MENERIMA SATU ID SUMBANGAN WANGPOS SETIAP BULAN DARIPADA BMS...
SUMBANGAN AMAL BULANAN INI ADALAH YANG TERULUNG DAN TERBAIK KERANA JADUAL SUMBANGAN YANG DITERIMA TELAH DITETAPKAN MENGIKUT SISTEM YANG TELAH DIPROGRAMKAN....
SEKIRANYA BERMINAT UNTUK MENJADI PESERTA, BOLEH HUBUNGI : ARIFFIN (AF1131) - 0133822427

BERIKUT ADALAH LANGKAH-LANGKAH UNTUK MENYERTAI PROGRAM BMS:
MELALUI KAMI DIMANA SEMUA URUSAN PENDAFTARAN KAMI YANG URUSKAN

1. Mesti faham dan jelas tujuan menyumbang adalah dengan ikhlas untuk membantu sesama warga BMS dan juga untuk membantu golongan daif,ibu tunggal dan anak yatim...
2. Tiada paksaan apabila menyumbang.
3. Beri maklumat pendaftaran : nama mengikut ic, no ic, alamat, no tel/hp, email, nama pewaris, no ic , tarikh bankin dan masa . maklumat ini boleh email ke bjt8878@yahoo.com atau sms ke 0133822427-ariffin.
4. Bankin ke acc MBB 162106636336 / CIMB 14580005487526 / RHB 11225500032650 mohd ariffin bin saleh agen AF1131 mengikut jumlah sumbangan, 1 sumbangan RM180.
5. Setelah bankin, sila sms nama, jumlah sumbangan, tarikh dan masa ke 0133822427 .
6. Hanya Agensi BMS yang sah sahaja boleh membantu anda untuk proses pendaftaran sumbangan amal anda.
7. Pendaftaran akan dibuat setiap hari selasa dan jumaat . ( tidak termasuk cuti umum ) . Jika bernasib baik , kami akan buat pendaftaran pada hari lain.
8. Borang pendaftaran sumbangan bms yang dah siap didaftarkan akan kami emailkan kepada anda dan boleh print untuk simpanan.
9. Wangpos sumbangan bulan pertama dan bulan yang berikutnya akan diposkan kepada anda melalui gdex/pos berdaftar pada bulan pertama penerimaan sumbangan amal bulanan. Sekiranya belum sampai boleh sms saya : nama, no id, tarikh daftar dan no agen yang mendaftarkan anda untuk semakan status dan tracking no.
10. Sekiranya ada kemusykilan, boleh hubungi terus ariffin - 0133822427

PAPAN TANDA SYARIKAT YG BARU DINAIKKAN IAITU "KOPERASI BERKAT MUAFAKAT SEJAGAT MELAKA BERHAD"
gambar dibawah diambil pada malam 23.2.2010 , suasana semasa ceramah yang dipenuhi oleh orang ramai dihq serta suasana didepan kaunter bms penuh sesak untuk pendaftaran.

Selamat mencuba dan berjaya, bersama membantu yang memerlukan. Amin, Amin, Amin.

No comments:

Post a Comment