Apa cerita di The Zenith Hotel, Kuantan?

By Huwaida - November 01, 2018

Sis saja buat tajuk seperti di atas sebab macam setiap kali nak kongsi cerita pasal bilik hotel, tajuk dia semuanya sama ja. Jangan marah tau😁. Dan untuk pengetahuan, kami ni family kecil ja. Ada sepasang suami isteri, serta anak kecil berumur setahun. Jadi, selalu bilik hotel yang kami diami samada superior queen atau yang setaraf😊.

Hotel lima bintang ni memang nampak mewah sebab bangunan dia yang unik. Sarapan pagi pun meriah. Lokasi yang berhadapan dengan pusat membeli-belah East Coast Mall, memang bagi kemudahan bagi penginap yang nak pergi membeli-belah atau makan. Memang ada laluan juga untuk pejalan kaki ke ECM. Pusat membeli-belah lain pun tak terlalu jauh.
Pemandangan dari arah pintu masuk bilik.
Pemandangan ke arah pintu masuk bilik.
Kalau tengok dari gambar di atas, susunan bilik hotel ni lebih kurang sama dengan hotel-hotel lain. Mungkin lebih luas dan jarak antara pintu masuk ke ruang tidur pun lebih luas. Tiada isu ruang letak kasut yang sempit. Seperkara yang lain dari lain ialah, ada penimbang berat dalam bilik air. Jika di PNB Perdana Hotel contohnya, penimbang berat berada di dalam almari baju😄.
Ruang pantry yang ringkas tapi masih memenuhi keperluan. 
Pemandangan dari pintu masuk bilik air.
Bilik mandi yang di lengkapi bath tub.
Sinki yang dilengkapi dengan penimbang berat

Jarang saya kongsi apa yang dibekalkan dalam almari baju. Tapi, disebabkan apa yang ada dalam almari baju ni jarang saya jumpa saya kongsi seperti di bawah. Sebab selalu jumpa baju tidur hotel warna putih dan fabrik kain ala tuala. Tapi, di hotel ni baju tidur yang disediakan lebih menarik😄. 

Untuk lelaki ada corak huruf, manakala untuk perempuan ada corak bunga.
Apapun, hotel ni memang selesa didiami oleh orang Islam dan dengan lokasinya yang terletak di tengah bandar Kuantan, ianya memudahkan penghuni hotel untuk pergi menjamu selera di tempat-tempat makan yang berdekatan. 

  • Share:

You Might Also Like

0 ulasan